Bjørn Teddy køkkenmaskine- tvivl om skålstørrelse

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.

Emneforfatter
JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Bjørn Teddy køkkenmaskine- tvivl om skålstørrelse

Indlæg#1 » 17. apr 2015, 08:58

Jeg overvejer kraftigt at investere i en Teddy, men jeg er i i tvivl om skålens størrelse. Kan den rumme en portion rugbrødsdej? Vi snakker en portion dej til en Eva Trio rugbrødsform på ca 3,3 liter.
Jeg har haft en Kenwood i gennem 20 år ( den blev slidt op) men den kunne rumme dejen. Så fik jeg min nuværende Kitchenaid. Den er nydelig at se på, er fin til kager, men brøddej er den ikke fremragende til. Gærdej kravler op ad æltekrogen , mere end 500 gram mel er et problem og en rugbrødsdej kan den slet ikke klare.
Kitchenaiden har nu 15 år på bagen og synger på sidste vers og har i en del år været brugt udelukkende til kager. Til brøddej har jeg en Ankersrum Assistent. Assistenten synes jeg så ikke er optimal til kagedej . Og det ville også frigøre plads i køkkenskabet, fordi der skal skiftes skål og tilbehør når man skal piske.
Det fylder godt på køkkenbordet med 2 maskiner, så hvis en Teddy kan klare rugbrødsdejen, ville det være herligt.
Jeg kan jo godt se på specifikationerne at

Kitchenaiden rummer 4,6 liter og
Teddy rummer 5,o liter

Selv om det ikke er den store forskel i skålstørrelse, så kan det, at Teddyen ælter nedad, måske gøre at den sagtens kan rumme rugbrødsdejen.

Hvad siger i brugere af Teddy?

På forhånd tak

Jette
mvh Jette

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: Bjørn Teddy køkkenmaskine- tvivl om skålstørrelse

Indlæg#2 » 17. apr 2015, 13:34

Køb du trygt en Bjørn. Den klarer det hele. Jeg bager både rugbrød, gærdeje, pizzadeje, kager, laver chremer, pisker æggehvider, you name it. Det går i overlegen stil på en Bjørn.

På tilbehørssiden er den svag, for man kan kun få en kødhakker og en grønthøster til den - og så skal man købe modellen med hjælpetræk. Der findes der jo et hav af sager til de andre maskiner.

Alligevel ville jeg vælge en Bjørn igen. Alene det at den ikke hopper rundt på bordet når den ælter en større portion er en kæmpefordel. Bjørnen er den professionelle løsning, ingen tvivl om det.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 17. apr 2015, 13:37

Nemlig! :-D jeg kører 2 rugbrøds deje til eva trio forme på en gang uden problemer, men skålen er også helt fyldt. .1%¤
Med Venlig Hilsen

Autokat.

"DEN NÆSTE PIZZA BLIVER DEN BEDSTE" [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#4 » 17. apr 2015, 15:42

JetteM skrev:Jeg overvejer kraftigt at investere i en Teddy, men jeg er i i tvivl om skålens størrelse. Kan den rumme en portion rugbrødsdej? Vi snakker en portion dej til en Eva Trio rugbrødsform på ca 3,3 liter.
Jeg har haft en Kenwood i gennem 20 år ( den blev slidt op) men den kunne rumme dejen. Så fik jeg min nuværende Kitchenaid. Den er nydelig at se på, er fin til kager, men brøddej er den ikke fremragende til. Gærdej kravler op ad æltekrogen , mere end 500 gram mel er et problem og en rugbrødsdej kan den slet ikke klare.
Kitchenaiden har nu 15 år på bagen og synger på sidste vers og har i en del år været brugt udelukkende til kager. Til brøddej har jeg en Ankersrum Assistent. Assistenten synes jeg så ikke er optimal til kagedej . Og det ville også frigøre plads i køkkenskabet, fordi der skal skiftes skål og tilbehør når man skal piske.
Det fylder godt på køkkenbordet med 2 maskiner, så hvis en Teddy kan klare rugbrødsdejen, ville det være herligt.
Jeg kan jo godt se på specifikationerne at

Kitchenaiden rummer 4,6 liter og
Teddy rummer 5,o liter

Selv om det ikke er den store forskel i skålstørrelse, så kan det, at Teddyen ælter nedad, måske gøre at den sagtens kan rumme rugbrødsdejen.

Hvad siger i brugere af Teddy?

På forhånd tak

Jette

Hej Jette

Velkommen her på GG. .1%¤

Hvis vi omregner din portion rugbrød, så kan det udmærket godt være i en Bjørn røreskål, da din dejmængde svarer til CA. 1 liter dej til pizza. (12 klumper dej af 250 g.)
I øvrigt kan du købe Bjørnen til 6400 kr. hos mig, hvis det evt. har interesse.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Emneforfatter
JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 17. apr 2015, 18:10

Jeg siger tak for alle svarene. Maskinen er bestilt, incl en ekstra skål.
Tak Fred for dit gode tilbud. Jeg har dog valgt at bestille hos hjemmeriet.dk da jeg også skulle have en del korn og således fik fri forsendelse på hele molevitten. Nu glæder jeg mig til vidunderet ankommer :-D
mvh Jette

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#6 » 17. apr 2015, 19:01

JetteM skrev:Jeg siger tak for alle svarene. Maskinen er bestilt, incl en ekstra skål.
Tak Fred for dit gode tilbud. Jeg har dog valgt at bestille hos hjemmeriet.dk da jeg også skulle have en del korn og således fik fri forsendelse på hele molevitten. Nu glæder jeg mig til vidunderet ankommer :-D

Hej Jette

Super, tillykke med den OG den kan du kun blive rigtig glad for. .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Tilbage til "Brød og kager"