Skål til Bjørn sidder fast

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.

Emneforfatter
JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Skål til Bjørn sidder fast

Indlæg#1 » 13. aug 2015, 08:40

Som overskriften siger, så sidder skålen fast. Problemet opstår især når jeg ælter dej med lang æltetid..hvis maskinen har æltet ca 10 min sidder den pænt fast, men hvis jeg slår nogle gange på den og vrider meget kraftigt, så kommer den løs.
I går, da jeg bagte Claus Meyers kanelsnurrer, som først skal æltes 20 min og derefter yderligere 20 min efter tilsætning af smør, så var skålen ikke til at få fri. Der måtte et bræt og en hammer til.
Jeg kører maskinen på lidt under 1 i hastighed.
Jeg synes ,det virker som om det bliver værre og værre efterhånden som jeg bruger Bjørnen. Er der andre , der har et tilsvarende problem og evt. En løsning på det.
mvh Jette

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Skål til Bjørn sidder fast

Indlæg#2 » 13. aug 2015, 19:52

Har selv haft samme udfordring, som jeg dog til enhver tid foretrækker fremfor de, som har oplevet at skålen går løs.

En lille smule madolie på fingeren eller et stykke køkkenrulle. Smør derefter - kun let - de tre fordybninger udenpå skålens bund (det er de tre steder, som er i indgreb med skålholderene på maskinen), hver gang du har vasket og tørret skålen. Så sidder den ikke nær så fast.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Emneforfatter
JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 13. aug 2015, 20:30

Det vil jeg prøve i fremtiden. Og jeg vil også melde tilbage , om det virker for mig. Tak skal du have for dit gode råd. Men hvor er det dog en skam, at skålen ikke har en hank. Så var det meget nemmere at vride den løs. Der kunne Bjørn godt lære noget af Kitochenaid og Kenwood.
mvh Jette

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 14. aug 2015, 12:13

Nej nej nej, endelig ingen hank - ellers kan de jo ikke stables ;)
Jacob F.
Primo Oval XL

Emneforfatter
JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 14. aug 2015, 12:36

Med de priser for en skål ( ca kr. 800) tror jeg ikke, der er mange der ligger inde med at kæmpelager. På nær producenten. :-) selv har jeg 2. Den ene befinder sig på maskinen, den anden, med K-spade og pisker i, befinder sig i et skab. ;-)
mvh Jette

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 14. aug 2015, 13:03

Bjørn ved godt hvad de vil have for tingene, desværre :(
Vi har i øvrigt modsatte problem af dig, skålen (eller rettere skålene ;) ) arbejder sig løse, så er lidt misundelig på dig.
Jacob F.
Primo Oval XL

Emneforfatter
JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 15. aug 2015, 11:25

Nu har jeg afprøvet olietricket. Og det virker.
Så enkel og nem en løsning. Tak for tricket :-D
mvh Jette

Tilbage til "Brød og kager"