Ombytning af firebox i oval Primo

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.
Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør

Ombytning af firebox i oval Primo

Indlæg#1 » 10. feb 2013, 21:04

Hej GG

Jeg har ikke været så aktiv her inden i den seneste tid. Men nu har jeg brug for jeres hjælp.

Min firebox er helt gået i smadder.

2012-08-17 17.30.48.jpg

2012-08-17 17.30.38.jpg

Det er anden gang den gør det ;-( rigtig surt. Sidste gang fik jeg den byttet hos Tbs, meget fin og hurtig service. Men nu denne gang efter 3 emails til dem har de stadig ikke svaret. Har jeg misset noget? Er det ikke længere Tbs som står for RMA på Primo i Danmark?

I får også lige et billede af en grillet pattegris for at holde stilen ;-)

2012-09-15 15.19.55.jpg

/Morfmir aka Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Ombytning af firebox i oval Primo

Indlæg#2 » 10. feb 2013, 21:07

Jo. Deres lager har bare været lukket ned pga centralisering

Skriv til Stig Jensen på sj@tbs.dk
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

GasCan
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#3 » 10. feb 2013, 21:15

Den er da ikke spor i stykker? Det' GAS :P

Min firebox har efterhånden revner på både kryds og tværs. Jeg fik tilsendt en spare fra TBS, men den har jeg endnu ikke taget i brug - i stedet har jeg givet den revnede en kraftig ståltråd foroven og forneden - og sådan griller jeg videre indtil den ikke kan bære kulrist, drypbakkeholdere og grillriste længere.

Se http://primogrillforum.com/forums/showt ... ed+firebox og vent i ro og mag til din nye firebox ankommer.
//Tim

Brugeravatar

Journey
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 10. feb 2013, 21:55

Hej.

De min kammerats firebox i hans primo oval XL flækkede, var jeg med ovre og hente en ny.
Der fik han en ny bundrist med, som var slebet til. Stig sagde at de mente at det var problemet der gjorde at fireboxen flækkede.
Det skal dog lige siges at den gamle bundrist var flækket, og blev skiftet på garantien.

Jeg ved ikke om de er kommet til en endelig konklusion endnu. Men når nu du skal have en firebox, så hør lige om der er noget om sagen.
Hilsen Johnny

BigGreenEgg - Artiforno - Primo - Weber
Faema Legend - Casadio Enea

8200
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 11. feb 2013, 08:25

Er i helt samme situation og har oven i købet "slebet bundrist". Jeg har skrevet til TBS pr. e-mail, men der er meget lange svartider, men der svares til sidst. Du skal nok også væbne dig med tålmodighed mht. at få boxen leveret. Jeg har ventet på en siden september (!)

Nu er god service vel relativ, men for mig er det mest centralt, at der ydes garanti og man står ved sit produkt. Når man kan grille på en flækket firebox går lange leveringstider an (selvom det er lidt irriterende).

Jeg har i øvrigt bemærket, at min bundrist er begyndt at flække. Hvorvidt det skyldes, at slibningen har gjort den svag i nogle kritiske punkter ved jeg ikke og jeg ved ikke om det er det, der har forårsaget, at min firebox er flækket. TBS har endnu ikke kommenteret på om de vil omlevere risten.

foto.JPG

GasCan
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#6 » 11. feb 2013, 08:56

Jeg fik min kulrist byttet. Den nye er meget kraftigere (lidt á la BGE) holder kuldeleren helt fast og lodret hvilket er en god fornemmelse.
//Tim

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 11. feb 2013, 08:58

morfmir du skal nok få svar fra Stig send ham en mail som Guruen skriver jeg har lige fået min nye bund til fireboksen det tog lidt tid pga deres omflytning af lagerne men igen super service fra TBS
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

ErnstS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 11. feb 2013, 10:24

Har fået byttet min firebox 2 gange, begge gange fin og hurtig service.

Første gang var inden at Stig fandt ud af det med risten, anden gang var efter.

Jeg har kørt et stykket tid med den flækkede indtil at jeg fik slebet min bundrist rundt i kanten.

Efter slibningen og den nye firebox har der ikke være flere uheld, så jeg er sikker på at der er noget om snakken med at bundristen har været medvirkende til problemet.

mvh Ernst

Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#9 » 11. feb 2013, 11:58

Min bundrist er også helt flækket flere steder.
Kan det mon være medvirkende til at fireboksen flækker.

2013-02-11 11.53.26.jpg
2013-02-11 11.53.22.jpg
2013-02-11 11.53.18.jpg

Nu har jeg skrevet direkte til Stig på den mail adresse Johnny har givet, så håber jeg at der sker noget.
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Ramsus
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 11. feb 2013, 12:09

8200 skrev:Er i helt samme situation og har oven i købet "slebet bundrist". Jeg har skrevet til TBS pr. e-mail, men der er meget lange svartider, men der svares til sidst. Du skal nok også væbne dig med tålmodighed mht. at få boxen leveret. Jeg har ventet på en siden september (!)

Nu er god service vel relativ, men for mig er det mest centralt, at der ydes garanti og man står ved sit produkt. Når man kan grille på en flækket firebox går lange leveringstider an (selvom det er lidt irriterende).

Jeg har i øvrigt bemærket, at min bundrist er begyndt at flække. Hvorvidt det skyldes, at slibningen har gjort den svag i nogle kritiske punkter ved jeg ikke og jeg ved ikke om det er det, der har forårsaget, at min firebox er flækket. TBS har endnu ikke kommenteret på om de vil omlevere risten.

foto.JPG

Min kulrist ligner meget din, den er også flækket. Det er også blevet slebet.

Var forbi Brørup sommerferien hvor jeg viste nogle billeder af den. Ingen problem vi sender en ny og en returlabel så du kan sende den gamle retur.
Det venter jeg stadig på!

Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#11 » 11. feb 2013, 15:47

Ramsus skrev:
8200 skrev:Er i helt samme situation og har oven i købet "slebet bundrist". Jeg har skrevet til TBS pr. e-mail, men der er meget lange svartider, men der svares til sidst. Du skal nok også væbne dig med tålmodighed mht. at få boxen leveret. Jeg har ventet på en siden september (!)

foto.JPG

Min kulrist ligner meget din, den er også flækket. Det er også blevet slebet.

Var forbi Brørup sommerferien hvor jeg viste nogle billeder af den. Ingen problem vi sender en ny og en returlabel så du kan sende den gamle retur.
Det venter jeg stadig på!

Siden sommerferien :shock: det er jo snart sommer igen. Jeg håber ikke jeg skal vente over et halvt år. Men boks er knækket i 4 stykker og airflowet i grillen er langt fra optimalt.

/Thomas
Billede

Fuglsang
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 11. feb 2013, 15:54

morfmir skrev:Min bundrist er også helt flækket flere steder.
Kan det mon være medvirkende til at fireboksen flækker?

Hej Morfmir

Jeg har også samme problem: Flækket firebox og revnet kul rist af gammel model.
TBS har nævnt (som andre brugere også har hørt) at en for stor kulrist (gammel model, ikke slebet) faktisk udvider sig så meget, at det er den, der trykker så meget på firebox at den revner... siger teorien

Jeg har også oplevet noget svar tid, men de svarer til sidst, ellers ring - det virkede for mig.

Nu venter jeg på at få sendt den kulrist tilbage til ombytning (svært at find 1-2 uger, hvor man ikke skal grille, ikke?), imens går det jo fint med en flækket firebox ved at sætte lidt ler-klumper i klemme mellem yderste skal og firebox - man kan jo f.eks anvende de ler-klumper man kan finde i all-natural eller Primo kullene, så gør de da nytte så længe :lol:
Hilsen Birdie NamNam

"Who is General Failure, and why is he reading my drive?"

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 11. feb 2013, 16:45

Fatter ikke alt det skriveri om det her, hvorfor ikke bare tage kontakt til TBS og få en snak med Stig, har vist stadig tilgode at høre om at han ikke vil gøre alt han kan for at løse problemer
Folk måtte opleve med ting han har solgt

Michael
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Brugeravatar

Stig-TBSgrillshop
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#14 » 11. feb 2013, 17:43

Hej
Beklager hvis i har oplevet lange svartider dette kan jeg kun tage på mine skuldre :oops:

Vi har oplevet problemer med bundristen - Primo skiftede underleverandør af bl.a. bundriste i 2011 - en del af de
grill vi fik hjem i 2011 - oplevede vi det at første eller anden gang de blev tændt op sprængte fireboksen
vi fandt så ud af at bundristen der var leveret med var for stor der var ingen luft mellem fireboks og rist - samt at det materiale den
var lavet af udvidede sig kraftig ved varmepåvirkningen - dette er så blvet løst ved at slibe af risten så der er ca 0,5-1 cm luft mellem fireboks og rist
Det skal også understreges at bundristen er en sliddel og brænder op efter hånden hvor den skal skiftes - er den deform som i morfirs tilfælde skal den skiftes
(det skal også indrømmes at enkelte fra leveringen i 2011 har materialet været for dårlige i og er få grillinger blevet deforme)
8200 og ramsus vil i være venlig at sende mig en mail på sj@tbs.dk eller pm så vi kan få tingende ordnet hurtigst muligt - jeg kan ikke sige hvad der er sket her - er ikke normal kotume og vi vil stramme op
Stig Jensen

http://www.tbsgrillshop.dk

Primo Oval XL - Primo Kamado Rund - Outdoorchef 58cm Gaskuglegrill Indbygget

Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#15 » 11. feb 2013, 23:46

Så er detaljerne aftalt med Stig, mange tak. En ny fireboks og bundrist skulle gerne være på vej til mig inden længe.

Risten må jeg selv betale, fair nok. Min Primo er en af de allerførste kamadoer som kom til Danmark da Thorsten startede med at importere dem. Så det er vel egentligt meget godt gået at den har holdt så længe.
En standart weber ville være brændt igennem for længst.

/Thomas
Billede

Ramsus
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 12. feb 2013, 20:49

Jeg var forbi TBS i dag, fik en ny rist uden noget bøvl.
Det blev dog lidt dyrt da jeg fik købt et bord til min grill, plus nogle småting.

Brugeravatar

godkop
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 13. feb 2013, 10:11

GasCan skrev:Den er da ikke spor i stykker? Det' GAS :P

Min firebox har efterhånden revner på både kryds og tværs. Jeg fik tilsendt en spare fra TBS, men den har jeg endnu ikke taget i brug - i stedet har jeg givet den revnede en kraftig ståltråd foroven og forneden - og sådan griller jeg videre indtil den ikke kan bære kulrist, drypbakkeholdere og grillriste længere.

hvis du ikke vil bruge den alligevel hvorfor har du så rekvireret en ny?

ErnstS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 13. feb 2013, 11:07

Kunne være gascan først skal have fikset sin bundrist, det var grunden til at jeg ikke tog min i brug før det var på plads.

Mvh Ernst

Tilbage til "Kamado keramisk grill"