Duroc skank

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

Emneforfatter
Christian N
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Duroc skank

Indlæg#1 » 20. feb 2021, 12:04

Mangler lidt ideer til hvordan i vil tilberede denne svine skank?

Havde selv tænkt først på grillen for lidt røg, derefter i støbejerns gryde og braisere for til sidst at komme direkte på grill for knasende skind. Er dog lidt i tvivl om jeg måske skal springe det første skridt over?

Er åben for gode forslag :-)

IMG_20210220_084452.jpg

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: Duroc skank

Indlæg#2 » 21. feb 2021, 10:46

Christian N skrev:Mangler lidt ideer til hvordan i vil tilberede denne svine skank? ............................. Er åben for gode forslag
Ofte bliver jeg inspireret af spørgsmål til opskrifter med kød, når der ikke lige popper noget op på søgninger.
Her fik jeg så lyst til at bidrage med hvad jeg kunne foreslå. Det endte faktisk med en færdig opskrift med forklaring.

Schweinshaxe.pdf
(45.31 KiB) Downloadet 94 gange

Lige til din skank, Christian, vil jeg tilføje:
Skanken er jo godt velvoksen. Men som jeg har oplevet Duroc kød har det høj mørhed, så pas på med over kogning.

I Tyskland serveres en 'Haxe' jo traditionelt med Sauerkraut, altså surkål, kogte kartofler og sennep til.

Duroc skanken er jo sikkert ret fedtholdig, så undgå gerne fedtholdigt tilbehør. En råkostsalat eller en hjemmelavet Coleslaw til den let syrlige side er hvad jeg ville overveje.

Til sidst en betragtning over den påskrift jeg ser på pakken: ompakkes før frysning. HVORFOR ?
Hvis pakken holder vac. og kødet ser sundt ud ser jeg ingen grund til det. Er firmaet bange for at det ikke kan holde til udløb ?

Jeg håber du har fået noget brugbart, og ønsker dig og andre som er blevet inspirerede rigtig god fornøjelse, og velbekomme.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Tilbage til "Kamado keramisk grill"