Erfaringer med sous vide kar søges

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Erfaringer med sous vide kar søges

Indlæg#1 » 24. jan 2018, 09:54

Hej

Fødselsdagen nærmer sig og jeg overvejer at ønske mit et sous vide kar. Jeg har i dag en hjemmebygget sous vide (PID og dypkoger) og en stor plastkasse med flamingo omkring. Den fylder en del, så jeg drømmer om at have en mindre sous vide stående fremme i vores viktualie rum, så den kan bruges oftere. Jeg har læst at flere har dem stående med vand i, så der bare skal tændes og så er klar.

Vi er 4 til hverdag, så der skal være plads til at kunne lave nogle bøffer og en steg på omkring 1,5kg.
Til gæster, kan den hjemmelavede stadig findes frem.

Jeg har kigger på denne 6L model:
https://shopping.coop.dk/vare/melissa-s ... 7160014711
Den har interval på 0,1 grad, de andre 6L modeller jeg har kigget på har et interval på 1 grad det tænker jeg er i overkanten.
Er der noget som har erfaing med en 6L model, er der plads nok?

Hvad kan I anbefale af modeller med 8-10L? Jeg har selvfølgelig googlet, og kan se at mange bruger Sous Vide supreme men de er i den dyre ende. Så har I erfaring med andre modeller?

nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Erfaringer med sous vide kar søges

Indlæg#2 » 24. jan 2018, 16:48

Jeg har denne og syntes nogle gange den er for lille når det drejer sig om en steg eller skank
Ville ikke lade den stå med vand i . Købte den brugt og den var næsten stoppet til af kalk , i et filter

https://shopping.coop.dk/vare/obh-nordi ... PkEALw_wcB
Nicolai

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 24. jan 2018, 22:09

Den har jeg også haft kigget på. Er du ellers godt tilfreds med den? Er den stabil? Lydsvag?

Hvis der er risiko for at den kalker til, er det nok en dum idé at lade den stå med vand i. Jeg mener bare at jeg læst her på siden at der var flere som gjorde det?

John Davidsen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 25. jan 2018, 05:58

Ikke noget problem at lade vandet stå i lidt tid, husk bare at putte lidt eddike i hver gang du fylder karret op, så minimerer du kalken.

nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 25. jan 2018, 14:59

Jeg er fint tilfreds . Den er stabil og jeg syntes ikke den siger så meget .
Nicolai

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 26. jan 2018, 08:04

Tak for input Nicolai! .1%¤
Så vil jeg stadig overveje denne model.

Er der nogen som har erfaning med 6L modellerne?
Er den stor nok til hverdagsbrug for en familie på 4?

porren
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 8. feb 2018, 11:06

Du har ikke overvejet en Anova stav og så bare have et plastikkar ved siden af eller bruge en stor gryde? Jeg har altid sprunget over de sous vide kasser, fordi det begrænser hvis du vil lave større udskæringer.For eksempel en lammekølle eller en okseskank. Jeg er meget glad for min Anova stav

Tilbage til "Sous Vide"