Så fik jeg en lille ny grill. Mange tak til Grillkulmulen for at donere en SJ til mig. Den glæder jeg mig til at få mere erfaring med.
Jeg har jo hørt meget om at det er svært at få ordenligt varme på den lille grill, så jeg fyrede god op i den. Da jeg ordnede terrassen for nyligt fandt jeg en pose HB som havde gemt sig mellem min bunke med kulposer. Så jeg brugte nogle stykker HB sammen med kullet.

Efter kort tid var der rigtig godt gang i kullet og støbejernsristen blev lagt på.

Efter 10 minutter var risten rigtig varm og jeg penslede den med olie. Det er første gang jeg bruger risten og den skal lige brændes ind med olie så tingene ikke brænder fast.

For nysgærghedens skyld satte jeg lige primo termometeret i for at se hvor varm den var. 600f uha det tyder da ikke på at der er nogle problemer i at få varme nok på

Først et par pølser til forret.

Og så kom det spændende øjeblik, alt kullet skuppede jeg samme under den ene side. Så risten næsten rør kullet. Det bliver semi cavemanstyle.

Se nogle flotte heste mørbradbøffer. Tak til Jansej for at skaffe dem.

Bøfferne fik 4X1 minut på den glohede grill. Wauw nogle flotte grillstriber risten kan lave.

Bøffen var mør som smør og smagte som en bøf skal smage. Jeg er ret sikker på at jeg ikke ville kunne smage forskel på en okse og heste bøf i en blindtest.
/Thomas