Flanksteak

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Flanksteak

Indlæg#1 » 13. aug 2014, 11:24

vi har udskifte kamera og lyden skulle der også være kommet mere styr på da vi også har købt en videomic så nu ser vi :)

https://www.youtube.com/watch?v=taRxIpGbc0I

vigge
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Flanksteak

Indlæg#2 » 13. aug 2014, 12:50

Fin lyd og billede. Så lærte også lidt i dag, det med den klare saft har jeg aldrig hørt om før men ser ud til at en sikker vinder.

Brugeravatar

tonkan
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 13. aug 2014, 14:09

Dejligt med forbedret lyd .1%¤
Weber Performer (2010) med Rotisserie (2012)
Outdoorchef Montreux 570 ‎(2012)

hansen48
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 13. aug 2014, 15:31

Super fin lyd i har fået og fin lille video.
Saltsyder af guds nåde.

Nickislagter
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 13. aug 2014, 21:33

hey fin lille video . Syntes dog at der i jeres beskrivelse af fald grupperne mangler den vigtigste oplysning !!!!!!
hvis man vil være sikker på et godt resultat kræver det ikke kun god teknik som i viser !
men gode råvarer !!!!
køb kun kødkvæg og ikke flankesteak af malkeko :-?
Så er du sikker på at det blir så meget bedre hvergang også selv om grill kundskaberne glipper lidt.
Dette er ment som et godt fagligt råd fra en slagter der hader utilfredse kunder så derfor gør jeg alt hvad jeg kan for at få udbredt kendskabet til de gode råvare. Så alle blir glade hvergang :-D .1%¤
Der er ofte ingen pris forskel eller den er minimal
mvh Nicki

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#6 » 13. aug 2014, 21:41

Nickislagter skrev:hey fin lille video . Syntes dog at der i jeres beskrivelse af fald grupperne mangler den vigtigste oplysning !!!!!!
hvis man vil være sikker på et godt resultat kræver det ikke kun god teknik som i viser !
men gode råvarer !!!!
Så er du sikker på at det blir så meget bedre hvergang også selv om grill kundskaberne glipper lidt.
Dette er ment som et godt fagligt råd fra en slagter der hader utilfredse kunder så derfor gør jeg alt hvad jeg kan for at få udbredt kendskabet til de gode råvare. Så alle blir glade hvergang :-D .1%¤
mvh Nicki

+1 :-)

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#7 » 13. aug 2014, 22:00

Nickislagter skrev:hey fin lille video . Syntes dog at der i jeres beskrivelse af fald grupperne mangler den vigtigste oplysning !!!!!!
men gode råvarer !!!!
mvh Nicki

Det kan jeg kun give dig 100% ret i , vi brugte selv black angus kød og det var sådan set også planlagt at det skulle med men det glippet :( .

Kvalitet er en stor del af det og helt ærligt er min mening at en gamle sur malkeko kun skal bruges til hak , betaler heller lidt mere for kvalitet selv

Brugeravatar

FunktionDesign
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#8 » 13. aug 2014, 22:27

God video, flot lavet.
Flæsk på grillen så: http://www.funktiondesign.dk

Kontakt: info@funktiondesign.dk

Følg os på Facebook: https://www.facebook.com/funktiondesigndk

Spørgsmål så bare ring på 20 769 749.

Nickislagter
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#9 » 14. aug 2014, 06:38

Dejligt som fagmand at høre at det ikke kun er prisen ..... Det høre jeg alt for tit i min hverdag ! Desværre .
Hvis ikke de synligt er mærket som kødkvæg ! Så er her
Et lille "fif" vil være at gå efter flankesteak så tykke som muligt !
De er så nok ikke fra kødkvæg men væsentligt bedre end de helt tynde "frimærker"
Gå også gerne efter dem fra Irland da de har en ok kvalitet fordelt meste.
Og gå self unden om dem der er tilsat lage "læs det med småt" på pakken / spørg også din privat slagter ..... Der kan jo være brugt "tryllepulver" (tendin ,vendin,,,og sikkert flere navne)
Det binder vand og mørner kødet uden det er særlig synligt og det er ikke en maskinel mørning !
Privat slagteren har oplysningspligts om dette ...hvis han da blir spurt :?:
Har hørt tit at man lige undlader at sige dette hvis man ikke blir spurgt. :roll: :evil:
alle supermarkedet har mærkningspligt så der skulle det gerne stå på pakken hvis det er brugt, ellers spørg slagteren ,han har self også oplysningspligt :-)
mvh Nicki

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"