Valg af Weber grill.

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Poulharbo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Valg af Weber grill.

Indlæg#1 » 12. aug 2014, 21:31

Jeg står i et svær valg, ved ikke hvilken jeg skal vælge, skal det være en : Weber gasgrill
Weber gasgrill spirit E-310
sort original 46410669

eller en

Weber gasgrill spirit E-320
sort premium m/GBS 46713369
m/gourmet BBQ-system grillrist.

Glæder mig til at hører jeres svar..

Brugeravatar

Duelund
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Valg af Weber grill.

Indlæg#2 » 12. aug 2014, 22:13

Jeg har 320 som du overvejer . Jeg synes det er lækkert med sidebrænderen og ville ikke undvære den . God til kartofler , sovs eller en gang frikadeller .1%¤
En Rigtig Mand elsker at grille -- hele året

Julius
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#3 » 13. aug 2014, 07:03

Jeg har også en 320'er men er ikke imponeret over sideblusset. Jeg synes det er for svagt, og bruger det aldrig. Selve grillen er jo den samme. M.h.t. GBS-risten, er det jo kun en fordel hvis man har tænkt sig at bruge det. Desuden, kan man få risten i rustfri for omkring 500.- Priforskellen på de to grill er for stor, hvis du spørger mig, og man får ikke nok for pengene, ekstra, på 320'eren. 310'eren fås til omkring 3500.- og det er en skarp pris.
OutdoorChef Leon
Outdoorchef City
Outdoorchef Mini
Weber One-Touch Premium 57
Weber Spirit 320 Premium
Weber Go-Anywhere
Bon-Fire bålsted
Transportabel ABU rygeovn

MichaelNB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 15. aug 2014, 12:47

Jeg vil anbefale 320 modellen, den har jeg benyttet dagligt siden anskaffelsen en måned siden.

Sideblusset har jeg brugt flere gange og ville ikke undvære det, grillen er sat på en overdækket terasse og fungerer som et udekøkken.

Sideblusset er super at have til at koge vand/grønsager, og til at holde webers BBQ pande der passer til risten varm. Starter med at lave sovsen I panden på grillen, svitse bacon, løg osv, og tilsidst lade den stå og reducere på sideblusset mens kød med mere grilles på risten.

I starten var jeg også I tvivl om hvad sideblusset skulle bruges til, jeg prøvede at koge 1 liter vand og sammenligne med hvor lang tid det tager på komfuret I køkkenet. Det var ca. 10 minutter mod 7.5 minut på kompfuret. Ikke imponerende, men der er rigeligt blus til at koge grønsager og lave sovs.

BBQ risten er god til stege bøffer, en kraftig grillrist der kan lagre masser af varme og giver gode grill mærker på bøfferne. Har planer om også at anskaffe en wok der passer til BBQ risten. Jeg vil tro det kan vise sig at være en fordel med hullet i midten af BBQ risten når rotteseri er sat på med en stor kylling, så der stadig er rist på begge sider til majs kolber og andet. Rottiseri har jeg ikke endnu.

Jeg vil anbefale at købe en weber grillbakke til grønsager og kylling. Kyllingen har det med at brænde fast til støbejernsristen.
http://www.webergrill.dk/grilltilbehoer ... -6678.aspx

Har flere gange tilberedt sovs/tilbehør "Bacon med perleløg og salvie", en opskrift jeg har efter et besøg på Grilleriet i Aalborg. Dette blev tilberedt i BBQ panden på en BBQ rist, så jeg måtte straks ud og købe en Weber gas grill efter mit besøg på Grilleriet, det blev til Weber spirit 320.

BBQ risten blev også benyttet sammen med en wok på Grilleriet til at lave en super lækker sovs med flamberet cognac og rødvin, *mums*, det skal prøves så snart jeg har en passende wok. Da jeg ikke har 4 grille som vi havde på Grilleriet, må sideblusset tages i brug og holde sovsen varm mens bøfferne grilles tilsidst.

Tilbage til "Gasgrill"