Weber Original E-310 vs Broil King 320 ??

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
rasmuskarlsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Weber Original E-310 vs Broil King 320 ??

Indlæg#1 » 28. jun 2015, 13:58

Hej,

Hvilke ville i vælge af disse 2 modeller. Umiddelbart kan de fåes til ca. det samme.

Umiddelbart syntes jeg støbejerns risten på broil king virker bedre, da de forskellige lameller på risten er mere skarpe, så det vil være nemmere at få grillstriber.

Derudover ser det ud som om Broil kings FLAV-R-WAVE system under støbejerns risten + dual burners er bedre end weber. At man sikrer at alt kødsaft der drypper ned rammer de rystfri stål FLAV-R-WAVEs..... + brænderne fordeleler varmen bedre i grillen..

På negativ siden for broil king, som taler for weber. Er tilbehørs delen, at der umiddelbart er mere tilbehør til Weber.

Emneforfatter
rasmuskarlsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Weber Original E-310 vs Broil King 320 ??

Indlæg#2 » 30. jun 2015, 20:05

Ingen der har noget input hertil?

Emneforfatter
rasmuskarlsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 8. jul 2015, 18:58

Søger stadig lidt inspiration...

Kan se at Broil King 340 (er ligeglad med sidebrænderen, men 320 koster det samme i silvan pt) pt. kan fåes til 3500kr https://eshop.silvan.dk/vare/broil-king-gasgrill-6

Julius
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#4 » 8. jul 2015, 21:52

Jeg ville helt sikkert selv gå efter Broil King. De ting du nævner er gode iagttagelser, men du får også en grill der bliver varmere på mindre gas, og med en væsentlig bedre garanti.

Broil giver livstidsgaranti på gennemtæring af de støbte alumiuimsdele på "kassen". De giver 10 års garanti på dual tube brændere, og to år på resten.

Weber har nedgraderet deres garanti til sæsonen her så den hedder 10/5/2

Var det mig der skulle vælge, ville jeg kigge på den serie der hedder Monarch. Det er en bedre kvalitet end Baron serien. Den er knap så skrabet, og hele kassen er lavet i støbt aluminium. Ganske vist ikke så køn og står i grillarealet, men en anelse bedre kvalitet.
OutdoorChef Leon
Outdoorchef City
Outdoorchef Mini
Weber One-Touch Premium 57
Weber Spirit 320 Premium
Weber Go-Anywhere
Bon-Fire bålsted
Transportabel ABU rygeovn

Emneforfatter
rasmuskarlsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 9. jul 2015, 01:00

Tak for input. Hvad jeg kan se er Baron serien den samme som dem de kalder "Crown". Det ser umiddelbart ud til at Monarch serien er billigere bygget end Crown/baron?

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 9. jul 2015, 07:16

Der er så vidt jeg husker kun 5 års garanti på Bk brændere

Julius
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 9. jul 2015, 08:18

Det er lige modsat Crown/Baron er lavet mere for designets skyld, og er lidt billigere lavet. Hvis jeg husker rigtigt, er Crown heller ikke med dual-tube brændere, men almindelige rørbrændere hvor der "kun" ydes 5 års garanti. Tag evt. i din lokale Bauhaus, da de har både en Baron og en Monarch stående. Jeg synes i hvert fald, at samlekvaliteten er bedre på Monarch.

@El Cerveza
Det er korrekt, at der på Broil Kings danske hjemmeside står 5 år på brænderne, men det skyldes at de endnu ikke har fået det ændret, da Broil King har sat den op fra 5 til 10 år på Dual-tube. Jeg har haft spurgt den svenske afdeling, som også står for salget i DK og på den svenske hjemmeside står der 10 år. De siger at den danske bare ikke er opdateret.
OutdoorChef Leon
Outdoorchef City
Outdoorchef Mini
Weber Spirit 320 Premium
Weber Go-Anywhere
Bon-Fire bålsted

Julius
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#8 » 9. jul 2015, 08:22

Jeg skal måske lige tilføje, at slår man Monarch op, skal man være opmærksom på, at de har fået en opgradering siden "Monarch 20 og 40" - 320 eller 390 ville være interessante..
OutdoorChef Leon
Outdoorchef City
Outdoorchef Mini
Weber Spirit 320 Premium
Weber Go-Anywhere
Bon-Fire bålsted

Emneforfatter
rasmuskarlsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 9. jul 2015, 18:14

Mange tak for svar. Det der undrer mig er at "Crown" ikke rigtig er at finde nogle steder på de officielle sider. Der er kun Baron, og så selvfølgelig Monarch. Hvor kommer "Crown" fra?

Emneforfatter
rasmuskarlsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 4. aug 2015, 19:47

Er der andre der har input til dette?

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 5. aug 2015, 11:22

Jeg har selv stået i samme situation som dig og mit valg blev en Broil King. Bedre kvalitet, bedre garanti. Som du selv nævner, så findes der ikke den samme mængde tilbehør, men er der behov for det? Og ellers har man jo stadig mulighed for at købe Weber tilbehør, som fint passer i Broil King'en.

Jeg havde faktisk bestemt mig for at købe en Weber Spirit, men efter at have kørt rundt til nok nærmest 5 forskellige butikker for at pil, rode og rage, så blev det altså til sidst en Broil King Baron 490.
Jeg synes faktisk Spirit blev en anelse lille og da jeg gerne vil benytte Rotisserie, så synes jeg ikke Spirit var med i spillet mere. Samtidig brød jeg mig ikke om byggekvaliteten på Spirit. Så hellere en Q3200.

Jeg kiggede så efter en Genesis, som egentlig er en super lækker grill og så alligevel ikke helt. Først og fremmest synes jeg den er for dyr, i forhold til hvad man får. Om indmaden trækker den op, skal jeg ikke kunne sige, men byggekvaliteten blev jeg aldrig helt fan af. Låget er tungt, men ikke tungere end så mange andre, men selve vægtfordelingen, var ikke så god. Men dog noget man kan leve med selvføgelig og sikkert også bare en vanesag.
Derudover, så synes jeg der manglede noget gummi, når man lukker låget i. En så dyr grill skal ikke lyde som når man lykker et metalskab. Når man nu har gjort så fandens meget ud af det, så smid da noget gummi-dæmper i grillen... :evil:

Jeg er godt klar over, at Baron også er godt deroppe i pris, men Silvan synes jeg nu var gode til at give fine rabatter. Baron 490 står til 6500kr, men jeg fik den til 5000kr, da de tidligere har kørt kampagne på netop den grill. Derudover kostede et overtræk mig 700, så en 100krone billigere end normalt.
Som bonus kan nævnes, at den bliver samlet i Canada og ikke i Kina som fx. Charbroil og nogle Weber modeller og så er den certificeret som den eneste grill, til at opbevare en stor 11kg gasflaske i skabet.

Mit råd må være, at tage ud og kigge, rode og rage. Løft lågene, fjerne riste osv.

Dette er ikke en rant på Weber fx. Bare min personlige betragtning. Måske er Genesis langt mere lækker, når man står og griller på den, som jeg jo ikke har prøvet.
Dog kan jeg med sikkerhed sige, at Charbroil alligevel blev en kende for billig og lidt for kina-agtig. Desværre.

Tilbage til "Gasgrill"