Anbefaling af gasgrill

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Segalt83
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Anbefaling af gasgrill

Indlæg#1 » 8. jun 2017, 20:56

Kære grillentusiaster,

Jeg står overfor, at ville anskaffe mig min første gasgrill som supplement til min Weber Performer.

I denne forbindelse har jeg kig på følgende modeller:

Charbroil 4400 Professionel
Charbroil t5000
Weber Genesis ii 310

Men er der nogle argumenter for, at Weberen skulle være de ekstra kroner værd?

Ved køb af Weberen vil jeg jo gå glip af 1 brænder samt 1 sidebrænder. Om jeg i det hele taget vil komme til at bruge sidebrænderen ved jeg dog på nuværende tidspunkt ikke. Jeg har desuden lidt svært ved at vurdere om man vil komme til at mangler den ekstra brænder. Vi er kun en lille familie på 3 og vil i det daglige sagtens kunne nøjes med 3. Jeg forestiller mig dog, at 3 brændere kontra 4 vil give en mindre grillflade såfremt der skal grilles ved indirekte varme, hvilket måske kan gå hen og blive relevant.
Om der er andre mærkbare forskelle imellem de pågældende modeller har jeg svært ved at vurdere.

Men kom meget gerne med input til min beslutningsproces da det endelig valg ikke er taget endnu.

På forhånd mange tak for jeres tid/input.

Vh.
Thomas

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Anbefaling af gasgrill

Indlæg#2 » 12. jun 2017, 20:59

Jeg har forgængeren til 4400 professionel, T47, og den har jeg været rigtig glad for! Sidebrændere har jeg dog kun haft gang i en gang, selvom jeg havde en idé om at få det brugt. Så medmindre du absolut ved du vil bruge det, så tror jeg ikke den skal være et beslutningsgrundlag.

Selvom jeg er af den overbevisning, at man får mere for pengene ved Char-Broil, så tror jeg Weber er et mere holdbart produkt.
Sammenlign 3300 med den Weber du kigger på, så har du 3 brændere på hver, og overvej om den er den relativt store merpris værd. Og hvor meget det vil koste at få ekstraudstyr til weberen også. Jeg mener det er her Char-Broil giver værdig for pengene, da den koster ca det samme med tilbehør, som tilbehøret i sig selv koster til weber.

Efter hvad folk skriver herinde, skulle den nye Char-Broil 4400 også være et løft i kvalitet, kontra T47.

Skulle jeg have ny gasgrill, ville jeg igen vælge Char-Broil .1%¤
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Summit Charcoal, Weber 67/57 og Weber Q1000
The Meat Boys

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#3 » 13. jun 2017, 05:33

RTCallesen skrev:Jeg har forgængeren til 4400 professionel, T47, og den har jeg været rigtig glad for! Sidebrændere har jeg dog kun haft gang i en gang, selvom jeg havde en idé om at få det brugt. Så medmindre du absolut ved du vil bruge det, så tror jeg ikke den skal være et beslutningsgrundlag.

Selvom jeg er af den overbevisning, at man får mere for pengene ved Char-Broil, så tror jeg Weber er et mere holdbart produkt.
Sammenlign 3300 med den Weber du kigger på, så har du 3 brændere på hver, og overvej om den er den relativt store merpris værd. Og hvor meget det vil koste at få ekstraudstyr til weberen også. Jeg mener det er her Char-Broil giver værdig for pengene, da den koster ca det samme med tilbehør, som tilbehøret i sig selv koster til weber.

Efter hvad folk skriver herinde, skulle den nye Char-Broil 4400 også være et løft i kvalitet, kontra T47.

Skulle jeg have ny gasgrill, ville jeg igen vælge Char-Broil .1%¤

Jeg har også en t47 som jeg er ret godt tilfreds med. Jeg bruger jævnligt sideblusset, da det faktisk kan give varme nok til at det kan bruges til noget.

En af de ting jeg bruger det til, er når jeg vil frityrestege et eller andet. Så er jeg fri for lugten i hele huset. Jeg bruger det også sammen med min wok, og ind imellem også med en pande når der kun skal steges små mængder og det derfor ikke giver mening at bruge bradepanden i grillen.

Jeg vil nødig gå tilbage til en grill uden sideblusset igen.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Julius
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#4 » 13. jun 2017, 19:28

Jeg kender ikke 4400, men den gamle T47 var en fin grill til prisen. T500 og Genesis er lige et par niveauer over i kvalitet. Jeg tror ikke ydelsen er så meget bedre, men kvaliteten er i hvert fald.
OutdoorChef Leon
Outdoorchef City
Outdoorchef Mini
Weber One-Touch Premium 57
Weber Spirit 320 Premium
Weber Go-Anywhere
Bon-Fire bålsted
Transportabel ABU rygeovn

Tilbage til "Gasgrill"