Søger: anbefalinger til gas kuglegrill

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
gnarly
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Søger: anbefalinger til gas kuglegrill

Indlæg#1 » 6. aug 2021, 16:58

Hej

Jeg søger anbefalinger på en gas kuglegrill.

Primært kugle af æstetiske årsager.
Gas - fordi det skal være hurtig og nemt.

Har kig på Leon 570, men er lidt i tvivl om effekten - køre den på små gas dåser eller kan man koble en orn’lig 11/5kg flaske på og kan den så stå nedenunder - og må den det?

Er rimelig grøn på gas

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Søger: anbefalinger til gas kuglegrill

Indlæg#2 » 10. aug 2021, 16:14

Når man søger på grillen, ser det ud til at være en godt bevaret hemmelighed, hvilken gas beholder der skal /kan bruges. Det hurtige svar får du nok i en butik.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: Søger: anbefalinger til gas kuglegrill

Indlæg#3 » 14. aug 2021, 04:45

gnarly skrev:Har kig på Leon 570, men er lidt i tvivl om effekten - kører den på små gas dåser eller kan man koble en orn’lig 11/5kg flaske på
Kort sagt - alle griller fra OUTDOORCHEF (.dk) er med regulator til alm. gasflasker, letvægt og stål.
Du kan ikke have flasken under grillen, den skal stå ved siden af.

Effekten på OUTDOORCHEF griller er sublim. Du opnår max. temp. på få minutter.

OUTDOORCHEF griller har jo forskellig opbygning, men alle har det unikke tragtsystem hvor du kan vælge imellem direkte og indirekte varme. Det er en uvurderlig fordel.

Du har kig på en LEON med 57 cm. kedel. Det er en udmærket grill, men har du plads til en grill som fylder lidt mere kan du få en grill med samme kedel, men med flere muskler og muligheder.

Leon modellen er med en brænder, hvorimod du med en ASCONA 570 får samme kedelmål, men en stor og en lille brænder som tændes og reguleres individuelt. Da du også får sideborde kommer det an på om du har plads.

Min egen veltjente ASCONA når 300+ grader på +- 10 min.

Gå ind på OUTDOORCHEF (dk.) og se modellerne og beskrivelserne. Derefter kan du på pricerunner (.dk) her og nu finde en ASCONA til samme pris som LEON´s listepris.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Tilbage til "Gasgrill"