Det startede onsdag med at Emma skulle røntgenfotograferes for HD, knæ og skuldre.
Det var med i kontrakten, da vi købte hende, for snart 11 mdr siden.
Og når nu vi alligevel skulle afsted, kunne vi lige så godt få lavet EU pas til begge hunde.
Da vi kom ned i laden/garagen dukkede en lille fræk killing op.
Han var bare så kælen.
Nå men jeg skulle afsted til dyrlæge med hundene, så det bette kræ blev parkeret med en fodersål og lidt vand og så afsted.
Vel hjemme igen med Basse og en sæk killingefoder, gik jeg igang med at ringe rundt til naboerne, for at høre om de manglede en killing.
Så blev lille Miv som jeg kaldte ham parkeret i kontoret og med Basse i bilen var jeg rundt ved med sedler og på besøg hos beboerne i 1½ km´s radius omkring os, for at finde killingens ejer.
Ingen reaktion.
Så blev Emma hentet hjem, og internatet sagde nej til denne killing, da den var tam.
Vi skulle bare lade den gå, som den ville.
Nu bor vi altså lidt udsat, så hvis jeg gjorde det havde lille Miv chancen for:
- at blive kørt over
- at blive ædt af en ræv eller dø af sult
- at ende som vildkat.
For ejeren må findes endnu længere væk............................hvis den ikke "bare" er blevet dumpet efter ferie sjov.
I løbet af torsdag var der ingen der kontaktede os vedr lille Miv, så fredag da Basse skulle have fjernet en tumor på højre bagben, havde jeg killingen med til dyrlægen for at få den tjekket for sygdomme og få den vaccineret.
Det arme kræ var fyldt med øremider

Aldrig har jeg oplevet så meget skidt fra en kat eller hunds øre, på en gang.
Dyrlægen kunne blive ved, og ved, med at fjerne skidt fra ørene.
Og til sidst skreg det bette kræ, for første gang.
Vi har nemlig ikke hørt ham miave en eneste gang, bare spinde på livet løs, mens poterne ælter ud i luften

Nå men efter en dag på sofaen er han nu en hel anden mis.
Og her har I ham så:
Og som I kan se, så går det fint med hundene, selv den ny opererede

Men det varer lidt inden kattene vil lege med ham, men det skal nu nok komme

Om en mdr, bliver han øremærket og neutraliseret, ..........hvis han ikke har katte aids..........men det krydser vi fingre for at ikke han har

Men alle dyr skal nu have deres øre sprayet en gang om ugen i 3 uger, da lille Miv måske har smittet resten af dyreflokken med øremider.
Og selv om de ikke går på mennesker ................................så har det aldrig kløet så meget på min hals og mine ører, som det gjorde igår