Rygtet siger: Metro Lukker

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
Timon
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Rygtet siger: Metro Lukker

Indlæg#1 » 18. sep 2014, 19:42

Hejsa, Hvis man skal tro pressen :
http://www.tv2oj.dk/artikel/227062:Aarh ... -stor-stil
Ved der er ikke noget afklaret men lige godt,det bliver lidt trist.

mvh Michael

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: Rygtet siger: Metro Lukker

Indlæg#2 » 18. sep 2014, 20:53

Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Brugeravatar

nicolajs
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 18. sep 2014, 22:02

Børsen overtolker lidt. Her er linket il pressemeddelelsen. Beslutningen er ikke truffet.
http://issuu.com/marketinginmetro.dk/do ... 23/9371181
Weber 57 cm med JBI forlænger og (efter behov) røgekit.
Weber 57 cm med pizza indsats
Landmann gasgrill
Auplex 57 cm kamado
Weber smokey joe
3i1 bakergrill

Denraretiger
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 18. sep 2014, 22:03

Er der nogen der ved hvorfor de ikke lukker "normale" kunder ind, men at man skal have cvr nummer og kort. De fleste der render rundt derude er alligevel privatfolk der handler ind privat, men med firmakort.

Er det noget med forretningsformen at det er et krav eller?

Mvh Emil

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 18. sep 2014, 22:26

nicolajs skrev:Børsen overtolker lidt. Her er linket il pressemeddelelsen. Beslutningen er ikke truffet.

Den pressemeddelelse lyder eller rigtigt meget som om beslutningen er truffet...
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 18. sep 2014, 23:45

Det er vel ikke så mærkeligt, faktisk har jeg ventet det i flere år.
Metro har jo ikke ret mange kunder mere og det er jo ikke så mærkeligt når de ikke har varer vi gider at købe til priser vi gider at betale, priserne ser jo kun godt ud før man lægger momsen til.
Jeg mener også kun at Metro er lavet som en fidus for moms registrerede til at lave lidt billigere privatindkøb for ingen har da kunnet videresælge de varer med fortjeneste med de priser!
Det var så bare min simple mening...
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 19. sep 2014, 08:56

Nej, de har for høje priser på det meste. Jeg køber egentligt kun specielle ting jeg ikke kan finde andre steder og så kendte varer i større portioner som kulør, fond, bearnaise essens hvor der er penge at spare i forhold til at købe de små flasker i alm. supermarkeder.

Var f.eks derude i går for at købe et par sække salt og måske lidt aftensmad. Deres pris på et stykke gris var lige dobbelt op i forhold til min lokale slagter og så overlever man - desværre - ikke lang tid.
Med venlig hilsen,
Thomas

jgjensen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 19. sep 2014, 09:35

Hvor fanden skal jeg så købe min AH Pølseketchup fremover?!?!?!?

:oops: :evil: :oops: :evil:
hilsen
Jesper

clancy
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 19. sep 2014, 09:43

nicolajs skrev:Børsen overtolker lidt. Her er linket il pressemeddelelsen. Beslutningen er ikke truffet.

af pressemeddelelsen fremgår de har kørt med underskud flere år og, de forventer at indlede samtaler med medarbejderne i løbet af nogle uger - så mon ikke beslutningen er taget? Man kan næppe forestille sig de fremsætter en pressemeddelelse for blot at lufte deres tvivl, til gengæld er det jo et fremragende tilsalg skilt i forlængelse af signalerne om de ikke har så travlt.

Mvh clancy

Brugeravatar

Toppen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 19. sep 2014, 09:56

jgjensen skrev:Hvor fanden skal jeg så købe min AH Pølseketchup fremover?!?!?!?

:oops: :evil: :oops: :evil:

Køber den nu i Kiwi når vi løber tør, men prisdifferencen skal jeg ikke kommenter på ;-)
Weber OTG 57
Charbroil T36-G5
En kannibal er en gastronom af den gamle skole, som har bevaret den enkle smag og holder fast ved den naturlige diæt fra før svinekødstiden.

Lars Sand
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 19. sep 2014, 14:36

Trist at jeg nu kommer til at miste min faste krydderileverandør. Det man betaler for industriel størrelse bøtte krydderi i Metro er det samme som man betaler for de små glas i Føtex eller andre normale supermarkeder.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 19. sep 2014, 15:04

Melder mig i rækken af de triste.

Storforbruger af Oscar Fond Signature i 1 liter karton, som jeg endnu ikke har kunnet finde andre steder som "privat".
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

tummes
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#13 » 19. sep 2014, 15:09

benzon1960 skrev:Melder mig i rækken af de triste.

Storforbruger af Oscar Fond Signature i 1 liter karton, som jeg endnu ikke har kunnet finde andre steder som "privat".

Citti i Flensborg

jim
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 20. sep 2014, 21:27

Denraretiger skrev:Er der nogen der ved hvorfor de ikke lukker "normale" kunder ind, men at man skal have cvr nummer og kort. De fleste der render rundt derude er alligevel privatfolk der handler ind privat, men med firmakort.

Er det noget med forretningsformen at det er et krav eller?

Mvh Emil

Det kan godt være at jeg er unormal, men jeg får bare et gæste kort i receptionen. Det skal så afleveres ved kassen.

Det er også min foretrukne krydderi pusher.

Brugeravatar

mrbangdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 23. sep 2014, 19:47

Jeg synes det er ærgerligt.. Jeg køber ofte deres argentinske oksekød og det er altid godt..

Hvordan får man kort til Inco?

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#16 » 23. sep 2014, 19:51

mrbangdk skrev:Jeg synes det er ærgerligt.. Jeg køber ofte deres argentinske oksekød og det er altid godt..

Hvordan får man kort til Inco?

Du skal have et cvr-nr og handle med eller bearbejde fødevarer
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#17 » 24. sep 2014, 17:14

tummes skrev:
benzon1960 skrev:Melder mig i rækken af de triste.

Citti i Flensborg

Tak for tipset.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#18 » 13. okt 2014, 20:21

Jeg var i Metro i dag og talte med en af deres medarbejdere og han fortalte at de var til møde i går og blev informeret om at Metro lukker 31/12 i år - Metro i KBH og Århus skulle være opkøbt af INCO, så de skulle umiddelbart fortsætte...

Der skulle komme en konsulent rundt i diverse huse de næste par dage og de varer de har for mange af eller varer der ikke sælger så godt de kommer løbende på tilbud også forventer de at der kommer en afslutning med tøm varehuset få XX% på alt i mellem jul og nytår...

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

thesheep
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 13. okt 2014, 22:41

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/10/10/1010131602.htm

I følge denne artikel så er det Eurp cater der overtager driften i Århus og glostrup

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#20 » 13. okt 2014, 23:28

thesheep skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/10/10/1010131602.htm

I følge denne artikel så er det Eurp cater der overtager driften i Århus og glostrup

Som så er samme firma der ejer bl.a. Inco

/Jacob

Brugeravatar

mrbangdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 14. okt 2014, 08:21

Cata skrev:
thesheep skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/10/10/1010131602.htm

Som så er samme firma der ejer bl.a. Inco

/Jacob

Hmmmm... Så os kunder uden CVR får et problem.. Så må man jo i gang med at etablere et cateringfirma :-D

Spørgsmål - hvordan er Inco's kød? Jeg er ret så glad for Metro's argentiske oksekød. Har Inco noget af samme kvalitet?

nek
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#22 » 15. okt 2014, 13:53

Jeg håber, det går at stille et spørgsmål inden for rammerne af tråden: Jeg har været glad for at handle i Metro - er der nogen, der har et bud på, hvor man ellers kan handle på samme måde? Og om man skal opfylde særlige krav, som man åbenbart skal i Inco? Jeg har et CVR nr. og er momsreg. men jeg beskæftiger mig ikke med fødevarer.
Bedste hilsener
Niels

NCL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 15. okt 2014, 13:59

nek skrev:Jeg håber, det går at stille et spørgsmål inden for rammerne af tråden: Jeg har været glad for at handle i Metro - er der nogen, der har et bud på, hvor man ellers kan handle på samme måde? Og om man skal opfylde særlige krav, som man åbenbart skal i Inco? Jeg har et CVR nr. og er momsreg. men jeg beskæftiger mig ikke med fødevarer.
Bedste hilsener
Niels

Du kan bare skrive firmaet har frokost/kantine ordning, så skulle der ikke være nogen problemer. Det kender jeg flere der har gjort i hvert fald.
Jeg selv har bare skrevet mit firma beskæftiger sig med grill catering og der var heller ingen problemer :)

valby
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#24 » 15. okt 2014, 20:47

Sakset fra http://www.inco.dk/inco/ofte-stillede-spørgsmål.aspx

"Hvad kræver det for, at kunne blive kunde hos inco Cash & Carry?
Da inco Cash & Carry er en fødevaregrossist til de professionelle inden for fødevarebranchen, skal du for at blive kunde, drive en virksomhed indenfor fødevarebranchen, som er momsregistreret eller fritaget for moms. Foreninger som er relaterede til fødevarebranchen kan også blive medlemmer. Du skal dog købe for min. kr. 60.000 ex. moms pr. år (gælder kun inco København)."

Håber de ikke stiller samme krav i den nye butik i Glostrup. Vi er vist mange madentusiaster som begræder Metros lukning og som gerne vil støtte Inco uden helt at kunne love at lægge 60k + moms/år.

Brugeravatar

mrbangdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 15. okt 2014, 21:24

valby skrev:Sakset fra http://www.inco.dk/inco/ofte-stillede-spørgsmål.aspx

Da inco Cash & Carry er en fødevaregrossist til de professionelle inden for fødevarebranchen, skal du for at blive kunde, drive en virksomhed indenfor fødevarebranchen, som er momsregistreret eller fritaget for moms. Foreninger som er relaterede til fødevarebranchen kan også blive medlemmer. Du skal dog købe for min. kr. 60.000 ex. moms pr. år (gælder kun inco København)."

Håber de ikke stiller samme krav i den nye butik i Glostrup. Vi er vist mange madentusiaster som begræder Metros lukning og som gerne vil støtte Inco uden helt at kunne love at lægge 60k + moms/år.

Der skal satme købes mange kasser franske kamben!! :-D

Brugeravatar

phl009
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#26 » 23. okt 2014, 08:43

Nu metro jo desværre ser ud til at lukke i Kolding og der ikke umiddelbart bliver nogen erstatning så manger vi jo et sted at finde alle vores special varer.

Jeg er stør på BC Catering i Kolding, er der nogen der kender til det og hvordan kan vi få et kort?
Håber virklig på godt nyt da lukningen af Metro kommer til at ramme mange af os herinde :-(

http://bccatering.dk/

MVH Phillip
Med venlig hilsen,
Phillip

Weber Genesis E-330
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
Borniak UW-70 røgeovn

Brugeravatar

JMD
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 23. okt 2014, 10:20

Euro Cater overtager Metro i Glostrup samt i Aarhus. I danmark går Euro Cater under navnet BC Catering, så der er sammenhæng i det hele :)

Alternativ kunne være inco.

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#28 » 23. okt 2014, 12:41

phl009 skrev:Nu metro jo desværre ser ud til at lukke i Kolding og der ikke umiddelbart bliver nogen erstatning så manger vi jo et sted at finde alle vores special varer.

Jeg er stør på BC Catering i Kolding, er der nogen der kender til det og hvordan kan vi få et kort?
Håber virklig på godt nyt da lukningen af Metro kommer til at ramme mange af os herinde :-(

http://bccatering.dk/

MVH Phillip

Ja du skal have et cvr-nr indenfor fødevarer. Men det er ikke en forretning du fysisk kan tage ud at handle i. Det er ren engros
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#29 » 23. okt 2014, 12:44

JMD skrev:Euro Cater overtager Metro i Glostrup samt i Aarhus. I danmark går Euro Cater under navnet BC Catering, så der er sammenhæng i det hele :)

Troede det var inco der overtog?
/Koontz

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#30 » 23. okt 2014, 13:12

Koontz skrev:
JMD skrev:Euro Cater overtager Metro i Glostrup samt i Aarhus. I danmark går Euro Cater under navnet BC Catering, så der er sammenhæng i det hele :)

Troede det var inco der overtog?

Euro Cater er en sammenslutning af firmaerne AB Catering, BC Catering og INCO. Det har været fremme, at det er INCO der overtager Metros forretninger i Glostrup og Aarhus (kan ikke finde linket lige nu, men det er INCO der står for driften af cash & carry delen af Euro Cater)
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:

Lars Sand
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#31 » 23. okt 2014, 21:33

mrbangdk skrev:

Jeg spotter et loophole i det jeg har fremhævet med fed i det ovenstående citat. Man kunne jo evt. omdanne Grilguru til en forening (med Guruen ved roret for livstid). Grilguru måtte i så fald siges at være en forening der var relateret til fødevarebranchen...

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#32 » 24. okt 2014, 09:50

Lars Sand skrev:
mrbangdk skrev:

Jeg spotter et loophole i det jeg har fremhævet med fed i det ovenstående citat. Man kunne jo evt. omdanne Grilguru til en forening (med Guruen ved roret for livstid). Grilguru måtte i så fald siges at være en forening der var relateret til fødevarebranchen...

Havde du så forestillet dig at Guru`en skulle handle for os alle sammen og så bruge 12-14 timer om dagen for at køre landet rundt med varer, eller tror du helt seriøst og alvorligt at INCO udsteder +500 kort til en enkelt forening.
Kom ud af drømmeland og kom ind i den virkelig verden. :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol:

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#33 » 24. okt 2014, 11:23

...Jeg har haft kontaktet dem om den mulighed.

Foreningen skal dække ethvert tab for medlemmernes bestilling af specielvarer eller uafhentede ting.

Det tør jeg ikke skrive under på.

Der kan max udstedes 2 kort pr. forening.

Ovenstående er taget fra den email de sendte til mig sidste år.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

KnudsenD
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 25. okt 2014, 18:49

De reklamere med store skilte "Alt skal væk" "vi lukker" .. Men er der nogen som har set nogle tilbud derude fra ??
Weber 57 , WSM 47

valby
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#35 » 25. okt 2014, 20:25

KnudsenD skrev:De reklamere med store skilte "Alt skal væk" "vi lukker" .. Men er der nogen som har set nogle tilbud derude fra ??

Jeg var i Sydhavnen i dag - der var 5-25% rabat på div varer primært non food.
Faldt i øvrigt over denne som giver et lille håb om at blive lukket ind i Inco cash&carry http://fodevarewatch.dk/Fodevarer/article7108662.ece

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#36 » 28. okt 2014, 16:27

Jeg var i metro Århus i lørdags
Da var der 5% på alt i frostboksene.
Så der blev købt luksus is i stor mængde.
Kan oplyse at Inco Århus skal flytte ud i Metro pr 1/12 2014.
Og det er jeg lidt træt af....men det er mest fordi jeg nu skal køre noget længere fra det tidspunkt.
Til gengæld bliver det interessant hvad åbningstiderne bliver fremadrettet. Inco plejer at lukke kl 16

bditlev
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#37 » 29. okt 2014, 05:41

godmorgen er der nogen der kan fortælle hvordan man får et Inco kort når man er privat persoen mvh brian
Weber 57cm

Smokeyjoe

cookware 4 classic de luxe

KAMADO 57CM

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#38 » 29. okt 2014, 08:11

bditlev skrev:godmorgen er der nogen der kan fortælle hvordan man får et Inco kort når man er privat persoen mvh brian

Du opretter en forening der er relateret til fødevarer. ... du kan som privatperson ikke handle i inco
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#39 » 29. okt 2014, 10:23

Speedi skrev:
bditlev skrev:godmorgen er der nogen der kan fortælle hvordan man får et Inco kort når man er privat persoen mvh brian

Du opretter en forening der er relateret til fødevarer. ... du kan som privatperson ikke handle i inco

Har de ikke også krav til omsætning?
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#40 » 29. okt 2014, 10:28

Morten L skrev:
Speedi skrev:

Har de ikke også krav til omsætning?

Inco København har hvertfald haft et krav om min. 60.000 kr. pr. år

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

skaal-um
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#41 » 29. okt 2014, 12:44

Opslag i Metro Ejby d.d.: Inco kører butikken videre som Inco Cash & Carry
(forhåbentlig med lavere priser end Metro... :P )
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Fuglsang
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#42 » 29. okt 2014, 18:59

Ved nogen, om nuværende Metrokort-holdere får tilbudt Inco-kort?
Hilsen Birdie NamNam

"Who is General Failure, and why is he reading my drive?"

Tilbage til "Snik snak"