Rotisserie til ovn - findes det?

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
rskadk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Rotisserie til ovn - findes det?

Indlæg#1 » 12. dec 2018, 14:19

Hej,

Har længe søgt efter noget hvor jeg kunne få et rotisserie til min almindelige ovn (Til når det er for koldt til at grille, eller jeg ikke gidder). Jeg ved man kan få ovne hvor det er en mulighed. Men så heldig er jeg ikke.

Problemet med tilbehør som kunne gøre det muligt, er jo så at man nok ikke kan have motor mm inde i ovnen da det så smelter? Jeg har ledt på google forgæves. Og har umiddelbart ikke fundet noget der kan bruges.

Fandt dog denne på en canadisk hjemmeside. Det ser ud som om motoren er placeret udenfor ovnen via et kabel. Måske dette kunne fungere? http://gourmetpizzakits.ca/leantisserie ... -p-97.html og her var faktisk en video https://www.youtube.com/watch?v=6GUr4JlID0w og https://www.youtube.com/watch?time_cont ... rMayWzjbUw

Emneforfatter
rskadk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Rotisserie til ovn - findes det?

Indlæg#2 » 12. dec 2018, 14:50

Prøvede at bestille ovenstående. Fandt den på ebay til 245kr med porto fra england :) Det hedder et Leantisserie

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 12. dec 2018, 21:51

Jeg har 2.

Jeg kan ikke bruge dem i ovn, hvor det kræves lågen skal lukket...

Bruges i min kamado, men kvaliteten er virkelig virkelig ringe, så jeg skal altid fikse eller svejse et eller andet på lortet.

Smart ide, lorte kvalitet

Emneforfatter
rskadk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 12. dec 2018, 23:32

Hvor går den i stykker henne?

Min ovn går også i stå når den åbnes lidt. Men der er sådan en clips man kan holde inde så kan den godt gøre med ovnen lidt åben :-)

Emneforfatter
rskadk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 12. dec 2018, 23:33

Og der er vel næppe nogle alternativer?

skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 12. dec 2018, 23:53

... Uha :-), prøver lii et lidt alternativt forslag - altså kun som vinter-alternativ for dem der ikke mener man kan grille udenfor året runt...: En såkaldt air fryer

Tænk lidt over den :-) Lidl har i øvrigt en på bud i morgen :-)

Emneforfatter
rskadk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 13. dec 2018, 08:59

skydriver skrev:... Uha :-), prøver lii et lidt alternativt forslag - altså kun som vinter-alternativ for dem der ikke mener man kan grille udenfor året runt...: En såkaldt air fryer

Tænk lidt over den :-) Lidl har i øvrigt en på bud i morgen :-)

Havde overvejet det. Men ville faktisk helst undgå den. Både fordi den fylder - men også fordi jeg jo har en ovn som i princippet kan det samme. Og så har jeg alt grill tilbebehør som eks den Weber kurv.

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 13. dec 2018, 20:06

Den falder fra hinanden. Alle svejsninger er gjort med tyggegummi

Emneforfatter
rskadk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#9 » 29. dec 2018, 10:31

NeuroBrain skrev:Jeg har 2.

Jeg kan ikke bruge dem i ovn, hvor det kræves lågen skal lukket...

Bruges i min kamado, men kvaliteten er virkelig virkelig ringe, så jeg skal altid fikse eller svejse et eller andet på lortet.

Smart ide, lorte kvalitet

Har fået mit. Men desværre mangler den rotisseri stav. Kan du undvære din den ene? :) Så vil jeg godt købe den :)

Og ja har allerede knækket en af de rotisseri holdere. Men tænker jeg bruger dem fra min normale broil king rotisseri :)

Tilbage til "Snik snak"