Vakuumpakkemaskine

Skriv her, hvis du har set et godt tilbud du vil dele med andre...

Emneforfatter
Disel
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Vakuumpakkemaskine

Indlæg#1 » 17. mar 2011, 17:47

om det er den rigtige tråd ved jeg ikk MEN

Jeg kan skaffe små vakuum maskiner til at pakke f.eks kød med, men alt kan jo pakkes, det kan holde sig meget længe på køl når det er vakuumpakket

Brugeravatar

Cordes
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Vakuumpakkemaskine

Indlæg#2 » 17. mar 2011, 17:50

Hvordan skal det forståes?
Du kan skaffe dem så vi kan købe dem? [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Hvad koster de? og hvad model er det?

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 17. mar 2011, 18:24

Spændende fortæl fortæl!
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Brugeravatar

henriksr
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 17. mar 2011, 22:32

Er med på en lytter

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#5 » 18. mar 2011, 08:05

De kan købes i GB for 899 :) jeg har en af dem

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#6 » 18. mar 2011, 09:52

Tibbil skrev:De kan købes i GB for 899 :) jeg har en af dem

Og de er af en god kvalitet :-D

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

henriksr
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 18. mar 2011, 10:20

Jeg ved stadig ikke hvilken maskine der er tale om?

Brugeravatar

MiNo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 18. mar 2011, 10:59

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 18. mar 2011, 11:40

Mon ikke vi skal vente på Diesel skriver hvad han kan skaffe inden det flyver med link til gætterier og priser.
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#10 » 18. mar 2011, 11:48

Jeg vil gerne lige komme med lidt erfaring omkring vakumpakkere, som næsten er det køkkenudstyr jeg bruger mest.
Der findes 2 typer vakumpakkere som primæssigt rammer det private marked. Jeg ved ikke hvilken type Disel snakker om, der er jo ikke så mange facts på bordet :)
Type 1 og 2 er bare det jeg kalder det for lette overblikket i tråden.
Fordele og ulemper står for egen regning, det er min erfaring. Da jeg selv har haft 2-3 af type 1 med snude er det den jeg har mest erfaringe med. Type 2 har jeg kun set og prøvet i profesionelle køkkener. (Har familie der er kokke)

Type 1 er med en "snude" som typisk er de billigere modeller.
Nogle fordele ved den model
- de kan bruge glatte poser og til nød normale fryseposer (men ikke til sousvide). Dvs. man billigt kan pakke ting i fryseren, til madpakken osv.
- meget valuta for pengene, de rigtige kraftige soisvide poser er ofte lidt billigere end dem modellen nedenunder bruger.
- Størrelsen. Den fylder ikke meget på et køkkenbord, hvilket i et normalt hjemmekøkken ikke er helt uvæsenligt.

Nogle ulemper
- De suger ikke så hårdt som dem med vakumkammer som beskrevet herunder. (Type 2). Ud over dette betyder hvor effektivt de kan fjerne luften, så betyder det også hvor hurtigt de kan gøre det.
- De er følsomme overfor væske og marinade snask og dette er et praktisk problem ved sous vide.
- De glatte poser gør at det kan være lidt tricky at få alt luft ud, man skal lige lære lidt om at placere emnet i posen, hvor man skal trække undervejs osv. Sjællent alt luft kommer ud.
- De er ofte 100% manuelle. Dvs. man låser selv låget, skal selv svejse og kan derved oversvejse. Der er en timer der bipper på dem. Selv åbne låget.
- De svejser også smalt. Dvs. de smelter posen sammen på 2mm men ofte i 2 spor. Det holder ikke altid så godt, så i praksis giver man den lige en svejsning mere lidt forskudt for at man er sikker på den er tæt.

Men Hold jer LANGT væk fra dem med sådan en plastik snude, de er ubrugelige. Jeg har haft 2 tidl.
Dem grillbutikken sælger har en stål snude og i den nye model de sælger nu har den et ekstert kammer som gør at de kan tåle væske. Jeg har selv en fra grillbutikken, som jeg brugt mange tusinde gange. Jeg har den gamle model uden extern kammer. Den nye er bedre til væske, MEN snuden osv skal stadig rengøres og marinade snask kan stadig sidde fast i den.
Så vil man have en med snude kan jeg varmt anbefale dem fra http://www.grillbutikken.dk

Type 2 med vakumkammer.
Nogle fordele ved den model
- De suger meget kraftigere samt de suger meget nemmere ALT luften ud af poserne pga. posen på indersiden har riller på den ene flade.
- De suger også meget hurtigere, hvilket betyder en del hvis du er ved at pakke 1/4 kalv i fryseren.
- De har ingen snude med et firkantet kammer som laver vakum. Derfor poserne skal have riller. Midt i dette kammer sidder en forhøjet studs som er den der suger vakum. Den store fordel er at der kan ligge ca. 1cm væske i bunden af dette rum inden det giver problemer. Det er ret meget marinade. Det er super nemt at gøre rent med en klud.
- De svejser ofte i 4-5 mm spor hvilket er meget mere holdbart.
- De er ofte meget mere automatiske. Dvs. man kan lægger posen i, lukker låget, trykker på en knap og så suger den selv, svejser selv og frigiver låget selv. Nogle skal man selv frigive låget.

Nogle ulemper
- De skal have rillede poser som ofte er lidt dyrere. I de gængse størrelser kan jeg dog se at prisen næsten er ens.
- De kan IKKE bruges med normalle fryseposer, hvilket gør at skal have have en vakumpakker primært til at øge holdbarheden på frostvarer, potionspakke pålæg til fryseren osv, så vil jeg klart anbefale Type 1.
- Prisen. De er dobbelt så dyre eller mere i forhold til den med snude som grillbutikken sælger.
- Plads. Denne model er fyssisk noget mere plads krævende end den Type 1 jeg har beskevet ovenfor. Og så vejer den NOGET mere, så den er ikke lige så velegnet til at putte i en skuffe når den ikke er i brug.

Hvad skal man så vælge, ja det kommer an på hvad ens behov er.

Jeg har som sagt den med snude, men er meget tæt på at bestille en med vakumkammer fra http://www.vakuumpakker.dk. Jeg har snakket med ham et par gange, men har lidt svært ved at vælge modellen.

Hvorfor vil jeg så skifte min ud. Fordi jeg bruger den MEGET tit. Jeg vil rigtigt gerne have en der er væsenligt hurtigere og meget mere automatisk. Jeg bruger min 80% til sousvide og 20% bare til frost/madpakker.
Så må jeg finde en workaround for de 20% for det er altså vildt lækkert med vakumpakket kød osv i fryseren. Ikke kun omkring holdbarhed men der er 0 frost i poserne, så man kan meget bedre se hvad der er i poserne nu man er en sjusk til at få skrevet på dem.

EDIT: Linket til vakuumpakker manglede et u, nu virker det :)
Glemte lige fordel og ulempe omkring deres størrelse.
Senest rettet af topgun 18. mar 2011, 14:01, rettet i alt 2 gange.
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#11 » 18. mar 2011, 12:02

kanon indlæg topgun

Brugeravatar

nbandit
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#12 » 18. mar 2011, 14:03

Her kan man også købe gode vacummaskiner http://www.vaccu.dk/collections/maskiner .
Weber Spirit-e310 classic
Weber 57 silver
Primo oval xl

Nbandit
http://www.AlexSoegaard.dk

Emneforfatter
Disel
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 18. mar 2011, 14:33

Jeg tager lige nogle billeder i løbet af weekenden eller mandag men der er i samme stil som denne her... Altså total prof maskine har et par stykker

Billede

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#14 » 18. mar 2011, 15:48

Disel skrev:Jeg tager lige nogle billeder i løbet af weekenden eller mandag men der er i samme stil som denne her... Altså total prof maskine har et par stykker

Jeg Disel.....længe siden... :-D

Hvad koster vacuumpakkeren...jeg er MEGET interesseret i at høre nærmere.... :shock:

Hav en god weekend

Hilsen Anders
Anders

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 18. mar 2011, 16:02

Topgun: Super indlæg!!

Siden du bruger din så meget, kan det være du har fundet frem til det bedste sted at købe poser til din maskine.
Vil du dele med os hvilke du bruger?

Disel: Det er da helt utroligt så lidt du skriver ifht at du rent faktisk prøver at sælge en vare.
Ingen oplysninger om producent eller model, ingen relle billeder, ingen mål, ingen pris, ingen beskrivelse af hvilke funktioner den har - rent faktisk har du intet spillet ud med endnu.
Jeg tror ikke du skal droppe dit almindelige job og blive sælger lige foreløbigt ......
:shock: :shock: :shock:
Senest rettet af jaknil 18. mar 2011, 16:18, rettet i alt 1 gang.
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Brugeravatar

ehnberg
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#16 » 18. mar 2011, 16:07

Anbefaler man ikke disse maskiner i Brødrene Prises programmer?

Jeg synes tit de snakker om vakuum maskiner i forbindelse med madlavning.

Hvor meget forlænger det holdbarheden på kød?
Er der andre fordele, ud over at det er lettere at se hvad der i posen, man slipper for kondens fra frost, og at det fylder mindre?
Kasper - den glade amatør

Smokey Joe
Weber Spirit 320 premium

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#17 » 18. mar 2011, 16:53

@jaknil
Da jeg har en vakumpakker med snøvs skal jeg bruge poser uden riller.
Ja det vil sige at jeg ikke har prøvet at bruge dem med riller, men jeg tror at da min type suger et sted nede i posen så vil rillerne trække falsk luft retur. Men det er utestet.

De poser jeg køber er sousvide godkendt, dvs. de kan tåle temperaturen (tror sådan set bare det kræver at poserne er det kraftigere) og så er de extra glatte på indersiden for at modvirke at de suges sammen.
Jeg har ikke kunnet finde dem billigere end på grillbutikken.dk, hvor jeg også købte vakumpakkeren (en af de aller første)

@ehnberg
Jeg ved ikke nøjagtig hvor lang tid det får kød til at holde, men ilten i posen er vel det bakterierne lever af og mange kilder er enige om at det forlænger holdbarheden væstentligt.
Men den primære grund til at jeg har den (det jeg bruger den 80% til) er Sous Vide

Dvs. man vakumpakker kød og så laver det i et vandbad ved en meget nøjagtig temperatur.

Det er nok Heston Blumental (the fat duck) der har gjort det mest berømt. Men de fleste michelin niveau restaurter bruger metoden. Ofte står der dog ikke Sous vide på menuen men pocheret i/under vakuum.
Michael
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)

Emneforfatter
Disel
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#18 » 18. mar 2011, 17:30

Chefen skrev:
Disel skrev:Jeg tager lige nogle billeder i løbet af weekenden eller mandag men der er i samme stil som denne her... Altså total prof maskine har et par stykker

Hvad koster vacuumpakkeren...jeg er MEGET interesseret i at høre nærmere.... :shock:

Hav en god weekend

Hilsen Anders

Yep Chefen..... Længe siden.

Jeg vender tilbage mandag skal lige finde ud af hvad der er på lager. er noget overrasket over den interesse der er for dem :-)

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#19 » 18. mar 2011, 17:33

Disel skrev:
Chefen skrev:

Hav en god weekend

Hilsen Anders

Yep Chefen..... Længe siden.

Jeg vender tilbage mandag skal lige finde ud af hvad der er på lager. er noget overrasket over den interesse der er for dem :-)

Har du nogen idé om i hvilket prisleje den er i . :?:

.

.
Torp Hedehusene

ske
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#20 » 21. mar 2011, 02:55

pris og et billede - overvejer da lige om min nuværende vakuumpakker skal skiftes ud. :D

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#21 » 21. mar 2011, 10:01

jaknil skrev:Siden du bruger din så meget, kan det være du har fundet frem til det bedste sted at købe poser til din maskine.
Vil du dele med os hvilke du bruger?

Hej

Jeg har en maskine som bruger de riflede poser. De er klart billigst her
http://kjmaskinservice.dk/indexf747.html
Har lige købt en kassefuld, prisen var under halv pris af HWL. Især de store poser er meget dyre hos HWL.
Poserne sælges i poser af 100stk så jeg har til et stykke tid i en bestilling.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

JPV
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#22 » 21. mar 2011, 16:54

hej jeg har denne maskine den koster 750kr og er uden tud .viewtopic.php?f=70&t=11191

jeg har cika 300 glatte vakum poser i 20*30 cm billigt til salg hvis der er nogen der trænger :lol:
MVH Jesper

Grills

Weber Performer med gas tændning og snorrespyd
Weber Q300
Weber smokey mountain 47 cm
Weber Go-Anywhere
http://www.facebook.com/home.php?#/prof ... ef=profile

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#23 » 22. mar 2011, 14:13

[quote="Disel"]Jeg tager lige nogle billeder i løbet af weekenden eller mandag men der er i samme stil som denne her... Altså total prof maskine har et par stykker

Har du fået taget billeder og fundet en pris jeg er også interesseret .1%¤

Poulharbo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#24 » 22. mar 2011, 19:32

Jeg er også interesseret!

Mangler dog stadig pris/billeder [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Brugeravatar

henriksr
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#25 » 23. mar 2011, 15:03

bump

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#26 » 23. mar 2011, 16:42

Hvor bliver biller og priser af - eller var det bare en and .

.
Torp Hedehusene

Emneforfatter
Disel
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#27 » 23. mar 2011, 19:16

Den maskine jeg satte et billede på her koster 6200 kr (ca 20000 fra ny) Jeg er ved at finde mindre og billigere modeller

Brugeravatar

ehnberg
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#28 » 23. mar 2011, 19:40

Hvor får du dem fra??
Kasper - den glade amatør

Smokey Joe
Weber Spirit 320 premium

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#29 » 23. mar 2011, 21:07

Disel skrev:Den maskine jeg satte et billede på her koster 6200 kr (ca 20000 fra ny) Jeg er ved at finde mindre og billigere modeller

Disel:
Det må du sgu gøre bedre!!
I dit indlæg med billede skriver du jo udtrykkeligt at du IKKE har den maskine, men en "der ligner"!

Er det den maskine eller ej?
Mærke & model?
og......... alle de andre relevante data................................
(se mit første indlæg her i tråden)

:shock: :shock: :shock:
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Emneforfatter
Disel
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#30 » 23. mar 2011, 22:28

Den der koster 6200 er denne her
http://www.orved.it/eng/prodotti_multiple315_uk.htm

mindre model ca 400 Euro + moms
http://www.orved.it/eng/prodotti_easy_vacuum_uk.htm
Mindst ca 230 euro + moms
http://www.orved.it/eng/prodotti_best_vacuum_uk.htm

Jeg vil lige tilføje at jeg intet tjener her men gør det som en tjeneste for dem her på siden og jeg kan skaffe dem igennem mit job.

Brugeravatar

SousVideDK
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#31 » 20. jul 2011, 23:34

Hejsa alle sammen

Jeg vil lige nævne at vi hos www.sousvide.dk, har en god og effektiv vakuumpakke maskine på lager, som fås til en fornuftig pris.

så tjek her: http://www.sousvide.dk/da/7-vakuum-maskine

Skriv gerne her, privat eller på kontakt@sousvide.dk - såfremt i har nogen spørgsmål.

Med venlig hilsen
René - SousVide.dk
http://www.SousVide.dk - Alt i Sous Vide, Vakuum, BGE, Molekylær Gastronomi og meget mere.

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Vakuumpakkemaskine

Indlæg#32 » 20. jul 2011, 23:48

Er den med vakuumkammer eller sugestuds ?
Hvordan håndterer den væske ?

Hvilke typer poser kan den klare ? Normale poser, sousvide poser uden riller, sousvide poser med riller ?
Michael
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)

Brugeravatar

SousVideDK
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#33 » 21. jul 2011, 09:41

topgun >

Hvis du med vakuum-kammer mener om man putter hele posen i maskinen, så er svaret nej.

Men den har et kammer, som slutter om posens top, hvori der så dannes et vakuum, som suger luften ud af posen - se evt. billede her http://www.sousvide.dk/billeder/vakuum.jpg

Den klarer bedst rillede poser, men kan til nød også klare glatte poser. Det anbefales ikke at man benytter alm. fryseposer.

Den håndtere væske godt nok, så længe der ikke er store mængder af det. Men sådan er det jo med næsten alle vakuum pakkere i den lave prisklasse. Men vi har ingen problemer haft med marinader og lign. Vi har heller ikke hørt om nogen der har haft problemer med det.
http://www.SousVide.dk - Alt i Sous Vide, Vakuum, BGE, Molekylær Gastronomi og meget mere.

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#34 » 21. jul 2011, 11:16

Tak for svarene, det var lige det jeg mente med et vakuumkammer.
Michael
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#35 » 21. jul 2011, 13:18

SousVideDK skrev:topgun >

Hvis du med vakuum-kammer mener om man putter hele posen i maskinen, så er svaret nej.

Men den har et kammer, som slutter om posens top, hvori der så dannes et vakuum, som suger luften ud af posen - se evt. billede her http://www.sousvide.dk/billeder/vakuum.jpg

Den klarer bedst rillede poser, men kan til nød også klare glatte poser. Det anbefales ikke at man benytter alm. fryseposer.

Den håndtere væske godt nok, så længe der ikke er store mængder af det. Men sådan er det jo med næsten alle vakuum pakkere i den lave prisklasse. Men vi har ingen problemer haft med marinader og lign. Vi har heller ikke hørt om nogen der har haft problemer med det.

Den ser rigtig fornuftig ud, konstruktionen ligner min. Men jeg har lagt mærke til at når jeg pakker noget som er marineret, eller pølser som er våde fra kogekaret, at den har svært ved at lave en holdbar svejsning. Det kunne afhjælpes hvis man kunne skrue op for varmen i svejsetråden. Jeg plejer at give den en ekstra svejsning og det virker også.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Tilbage til "Jeg har set et godt tilbud"