Tilbud på en hel sortfod's skinke.

Skriv her, hvis du har set et godt tilbud du vil dele med andre...
Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Tilbud på en hel sortfod's skinke.

Indlæg#1 » 18. sep 2013, 07:22

Jeg har fået dette tilbud, jeg kender intet til kædet, men ved bare at folk herinde er vilde med det så tænkte at I måske ville kunne bruge det. http://www.mindst50procent.dk/campaigns/single/40290/?utm_source=Newsletter-tilbudonline-20130918&utm_medium=Newsletter&utm_term=city&utm_name=Newsletter-daily&utm_content=rightoffer&email=bent_soele%40hotmail.com
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

plump
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Tilbud på en hel sortfod's skinke.

Indlæg#2 » 18. sep 2013, 15:09

Jeg kunne godt tænke mig sådan et stykke kød, men der står holdbarheden er et par uger...
Kan man skære et stykke af og fryse det ned, eller skal man leve af skinke i 14 dage? :shock:

//Dennis

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 18. sep 2013, 15:53

plump skrev:Jeg kunne godt tænke mig sådan et stykke kød, men der står holdbarheden er et par uger...
Kan man skære et stykke af og fryse det ned, eller skal man leve af skinke i 14 dage? :shock:

//Dennis

Sidste gang jeg købte sådan en skinke, skar jeg den i skiver og frøs dem alle ned. Tager så op af fryseren når jeg har brug for det.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

trespasser
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 18. sep 2013, 16:24

Den kan fint fryses ned. Vær opmærksom på at det nok er forbenet og dermed skulderblad og lign. Bagben er generelt større og lidt dyrere.

Nickislagter
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 18. sep 2013, 18:28

Hvis ellers det er en seriøs sælger og der ikke en mega skrive fejl i annoncen burde det jo være skinker !! og ikke
forender .
Men vil også mene at størrelse og pris taget i betragtning kunne det sagtens være fra forenden :roll:
og så er det godt nok lækkert men slet ikke at sammenligne med lufttørret skinke der er noget mere magert og skært i kødet .
Ville til en hver tid gå efter sortfodsgrisen (pata negra) frem for serrano :savl2:

Brugeravatar

Carn
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 18. sep 2013, 18:38

Jeg tror ikke på det.

Nu skriver de ikke hvilken klassifikation det er (har betydning for hvor om svinet må have været krydset med alm. svin, samt hvordan de er fodret)
Men sidst jeg købte jamon iberico de bellota (højeste klassifikation) i Barcelona, der kostede 100g 150kr. Og det var altså supermarkedsprisen og ikke lufthavnsprisen (som lige er x4)

Nu har jeg lige googlet både foretagendet og deres skinke. Jeg fandt dette FB link: https://www.facebook.com/ElClubVipDeLos ... 4821364660

Det er godtnok på spansk, men selv via google translate kan man se de ikke er tilfredse...
/Jakob

-----

Weber OT 47 cm
Weber Q100 - Afgået ved døden under det Københavnske skybrud 2011 - RIP
BGE Large

plump
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 18. sep 2013, 18:50

Det kunne ellers være lækkert med sådan en skinke, men jeg tror jeg smutter forbi bageren efter en spandauer i stedet for.

//Dennis

Nickislagter
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 18. sep 2013, 19:17

Ved nærmere kig på deres billeder er billedet med sort "negl" en forfod !!! og den anden lyse en bagtå (skinke).
og billedet på deres facebook side som carn linker til er også fortå !!!! ja undskyld det blir lidt nørdet !!! men man
kan vel sin "fjernkending" af kødstykker :shock:

Brugeravatar

Bjørn Nielsen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 18. sep 2013, 19:49

Jeg har handlet nogle gange i Esbjerg, deres produkter er fine og de er hurtige til at sende det .1%¤

http://www.madeinspain.dk
Stol aldrig på en mager kok !!!!!!!!

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#10 » 18. sep 2013, 20:40

kender ikke det firma :roll:

Men sortfodet skinke er bare så lækker

vi plejer at få det direkte fra spanien et par gange om året , og de holder sig fint i holderen 3-5 uger fra du begynder at skærer skiver af den .1%¤

IMG_20130905_150345.jpg
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

SMOX
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#11 » 18. sep 2013, 23:57

Det er ikke rigtig sortfods skinke iberico til den pris. Købte i april en på 6 kg i Madrid og betalte 2600 for den. Den holder fint i køleskabet ( det store i udekøkkenet) og vi havde skinke i ca 2 mdr.
Den rigtige iberico er gudespise
mvh

Mr. SMOX alias Per Svendsen
Partner i SMOX ApS http://WWW.SMOX.dk
Legetøj
Brinkmann CIMARRON Offset BBQ Smoker(Import from TEXAS) serial No 539838
SMOX offset BBQ smoker
Weber 57 cm

Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Sv: Tilbud på en hel sortfod's skinke.

Indlæg#12 » 19. sep 2013, 00:21

SMOX skrev:Det er ikke rigtig sortfods skinke iberico til den pris. Købte i april en på 6 kg i Madrid og betalte 2600 for den. Den holder fint i køleskabet ( det store i udekøkkenet) og vi havde skinke i ca 2 mdr.
Den rigtige iberico er gudespise

Jeg kender intet til det, men hvis der som nogen skriver at det er en forende på 4 kg og med en før pris på små 1600 så passer det også meget godt med dine 2600.
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

Nickislagter
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#13 » 19. sep 2013, 06:14

@ Amazonas
Jeg er lige lidt nysgerrig :?: :?: er det ikke en forende derr er på dit billed :roll:

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#14 » 19. sep 2013, 09:10

Nickislagter skrev:@ Amazonas
Jeg er lige lidt nysgerrig :?: :?: er det ikke en forende derr er på dit billed :roll:

den på det foto er en forende :-D

Godt spottet .1%¤
De smager også forrygende ,men er lidt sværere at få skivet....der er den tynde kniv og stativet et must ;-)
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

jim
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 19. sep 2013, 12:05

Nu er jeg ikke lang distance kød kender, og har lidt svært ved at finde hoved og hale på de kød stykker :-)

Er det et godt tilbud eller får man det man betaler for. Forender i stedet for skinke, hvis det er dårligere.

Nogen i familien køber tit sådan en serrano skinke, men har en gang købt et sortfodsskinke. De blev lidt skuffede over sortfoden. Er det bare en smags sag, eller har de købt noget af lav kvalitet?

Tilbage til "Jeg har set et godt tilbud"