Så fandt jeg endelig slagteren - Prime rib til kr 58/kg

Skriv her, hvis du har set et godt tilbud du vil dele med andre...
Brugeravatar

Emneforfatter
scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Så fandt jeg endelig slagteren - Prime rib til kr 58/kg

Indlæg#1 » 19. maj 2015, 23:02

Prime rib, skulle være det gode stykke af entrecote'en og nu har jeg fundet slagteren der sælger dette for kun kr. 57,97 per kilo ikke gram eller pr. 100 gram - men per kilo og fx. Tyndstegsfilet - fuldstændig afpudset (dette er udfra de billeder de viste mig hvorpå koen kødet kom fra + google oversættelse :-) ) til kr. 56,51 per kilo, ja jeg kom desværre på den forkerte dag og havde ikke nok plads i kølertasken - så det blev kun til 1,6 kg Prime rib og 3,5 kg. tyndstegsfilet også havde de udsolgt, men de skulle have mere på lager fra i dag (jeg købte det i går).

Et andet eksempel er at jeg købte 4 kg. udbenet skinke til kr. 18,5 per kilo...

Det bedste af det hele er AT DETTE ER DERES NORMALE PRISER og alle kan handle der.... meeeeen så er der jo lige ulempen, det var ved en slagter i Carrefour i Katowiche i Sydpolen.... deres kød, pølser mv. er bare så meget billigere end i dk (fx. svinelever til kr. 3,70/kilo osv osv) - så er der så mange andre ting der ikke kan betale sig dernede længere...

Lavede lige en 550 gram bøf/steg til konen og jeg i dag med årets første nye kartofler - det var bare gude spise og kartoflerne kostede 6 kroner mere end dette flotte stykke kød :-)

Her er lige et par billeder:

IMG_1816.JPG

IMG_1818.JPG

IMG_1819.JPG

IMG_1821.JPG
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Så fandt jeg endelig slagteren - Prime rib til kr 58/kg

Indlæg#2 » 20. maj 2015, 00:10

Ej, du kan da ikke bare tease på den måde, og så fortælle at det er i Polen :-D

Hvis du har overskud og tid til det, så kunne det være lækkert hvis du kunne sige til næste gang at du skal dertil? :)

Nickislagter
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 20. maj 2015, 05:38

Lækkert med en billig slagter . Men enten har Google snydt i oversættelsen eller også har slagteren været blind den dag .... For du har ikke købt tyndsteg.... Men lårtunge ..det er dog stadig billigt men ikke nært så mørkt som tyndsteg . Desværre

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 20. maj 2015, 05:40

Muligvis er jeg ikke helt vågen, men i min verden er der forskel på sydpolen og den sydlige del af polen... Blev sgu helt forvirret over en Carrefour der nede.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

nunni
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 20. maj 2015, 07:09

Hej Michael
Hvilke pølser kan du anbefale?
Jeg tager til szczecin på onsdag
Og skal da prøve dit forslag
Mvh Kenneth
Har TBS grillkul på lager

Cobb premium
Primo rund
Primo oval jr go camping

Brugeravatar

Emneforfatter
scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 20. maj 2015, 12:05

nunni skrev:Hej Michael
Hvilke pølser kan du anbefale?
Jeg tager til szczecin på onsdag
Og skal da prøve dit forslag

Tjaaa, jeg ved ikke hvad de hedder - når det gælder pølser enten peger jeg på dem jeg vil have, eller får min svoger til at bestille til mig :-) De er rigtig gode til at lave pølser og røgvarer - så jeg vil egentlig bare sige at du skal bare prøve dig frem

prause skrev:Muligvis er jeg ikke helt vågen, men i min verden er der forskel på sydpolen og den sydlige del af polen... Blev sgu helt forvirret over en Carrefour der nede.

:lol: :lol: ja ja da, men det hedder Syddanmark, Sydtyskland, sydspanien, Sydamerika mv. - så må det også hedde Sydpolen og ikke sydlige del af polen :-) - men gad godt at komme ned og se Antarktis/sydpolen - Sydpolen er jo kun et punkt ikke et område :-D

Nickislagter skrev:Lækkert med en billig slagter . Men enten har Google snydt i oversættelsen eller også har slagteren været blind den dag .... For du har ikke købt tyndsteg.... Men lårtunge ..det er dog stadig billigt men ikke nært så mørkt som tyndsteg . Desværre

Har selv tænkt det samme - tror egentlig også selv at det er lårtunge, har bare aldrig mærket dem så møre før som disse er, men de har heller ikke helt samme standard udskæringer som vi har - men det skal nok blive godt :-)

PF85 skrev:Ej, du kan da ikke bare tease på den måde, og så fortælle at det er i Polen :-D

Hvis du har overskud og tid til det, så kunne det være lækkert hvis du kunne sige til næste gang at du skal dertil? :)

Det er første gang vi køber kød med hjem - næste gang skal der fyldes op og bestilles før den dag vi køre hjem :-) Tror desværre ikke at der bliver plads til meget ekstra :-)
/Michael

- if possible - BBQ it!

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 20. maj 2015, 23:12

Du bør nok undersøge, om det er OK at indføre ferskt kød over grænsen. Mener at det tidligere var problematisk, måske endda ulovligt. Ville jo være ærgerligt at få konfiskeret sagerne.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

El Cerveza
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 20. maj 2015, 23:54

Der er jo ingen grænse mere ;)

GrillBill
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#9 » 21. maj 2015, 04:30

benzon1960 skrev:Du bør nok undersøge, om det er OK at indføre ferskt kød over grænsen. Mener at det tidligere var problematisk, måske endda ulovligt. Ville jo være ærgerligt at få konfiskeret sagerne.

Ingen restriktioner så længe det er til privat brug kan indføres såvel i bagage som i post.
Men for en god ordens skyld bør man nok konsultere fødevarestyrelsen for advarsler for pågældende område
for sygdomme mm.
Meat that falls off the bone has been cooked too long

Brugeravatar

Emneforfatter
scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 21. maj 2015, 06:45

Som grillbill skriver er det lovligt fra andre EU lande til privat forbrug, hvis man selv transportere det over grænsen(bagage)

Skulle der så være kontrol og de smider kødet ud, ville det for min side, være en kalkuleret risiko :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Michael

- if possible - BBQ it!

GrillBill
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#11 » 21. maj 2015, 15:36

scharstein skrev:Som grillbill skriver er det lovligt fra andre EU lande til privat forbrug, hvis man selv transportere det over grænsen(bagage)

Skulle der så være kontrol og de smider kødet ud, ville det for min side, være en kalkuleret risiko :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det behøver ikke at være i bagagen. Post og anden fragt er også ok, så længe mængderne er moderate, dvs. at myndighederne ikke
drager den antagelse, at det er varer til videre salg eller forarbejdning. Får Du sendt ex. 5-10 kg, er det nok i orden, men sendes der 100 kg begynder
tolden nok rynke brynene og antager at det er varer til videre salg, og så skal Du ha' importtilladelse veterinærattester mm.
Meat that falls off the bone has been cooked too long

Tilbage til "Jeg har set et godt tilbud"