Baking steel kontra Pizzaria Pronto.

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Baking steel kontra Pizzaria Pronto.

Indlæg#1 » 9. dec 2016, 07:03

Hejsa Alle.

Jeg sidder i lidt af et dilemma.

Jeg har en pizzaria pronto som jeg har brugt et par gange med blandet resultatet. Jeg synes at skorpen ikke bliver helt optimalt, den mangler luftboblerne og jeg synes mere det minder om bolledej eller pizza.
Jeg har brugt den koldthævet pizzadej fra fredstone men synes stadigvæk at bunden ikke bliver helt optimalt.

Nu har jeg undersøgt mulighederne og tror at baking steel/bagestålet kunne være en ide, men jeg mangler feedback fra nogle som har erfaring med metoden.
Jeg vil nu høre om der er nogen herinde som har prøvet at bruge stålpladen og kan sige om det virker bedre, altså givet en sprød og luftig skorpen?

God jul! :)

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Baking steel kontra Pizzaria Pronto.

Indlæg#2 » 9. dec 2016, 09:44

Kan det tænkes at du kommer gæren i sammen med saltet og derved ødelægger noget af dens kraft til at hæve?

Har dejen ligget ude ved stuetemperatur i nogle timer inden du former den til pizza?

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 9. dec 2016, 09:57

Tænker: Har du fulgt opskriften eller tror du bare at du har fulgt opskriften
For fredstone kolhævet dej og pizza pronto giver bare det perfekte resultat.
Koncentrer dig og forebered dig - ikke noget lal og sjusk.

:-)

.
Torp Hedehusene

Emneforfatter
CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 9. dec 2016, 11:07

det kan sagtens være min fremgangsmåde når jeg laver og gør dejen klar. Prøver næste gang at gå helt ned i detaljerne.

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 9. dec 2016, 14:22

Cyberguyen skrev:Kan det tænkes at du kommer gæren i sammen med saltet og derved ødelægger noget af dens kraft til at hæve?

Hvordan eller hvornår tilføjer du salt? Jeg plejer at røre gæren ud i vandet og så tilføje sukker, salt og olie, inden jeg tilføjer mel.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 9. dec 2016, 18:51

BSP skrev:
Cyberguyen skrev:Kan det tænkes at du kommer gæren i sammen med saltet og derved ødelægger noget af dens kraft til at hæve?

Hvordan eller hvornår tilføjer du salt? Jeg plejer at røre gæren ud i vandet og så tilføje sukker, salt og olie, inden jeg tilføjer mel.

Gør som det står i freds opskrift, eller smid det i melet.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

nunni
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 10. dec 2016, 21:23

Hej craveN
Hvor længe ælter du din pizza dej?
Hvilket mel anvender du?
Her tænker jeg på protein indholdet
Hvis indholdet af proteiner er under 12% kan det være vanskeligt at få en god pizza
Læs evt på fredstone under dejprøve det giver et godt bud på hvornår din dej er klar
Det har virket for mig selvom jeg har glemt lidt ingredienser og tilsat dem sent i processen
God fornøjelse
Mvh Kenneth
Har TBS grillkul på lager

Cobb premium
Primo rund
Primo oval jr go camping

Tilbage til "Hjælp til maden..."