Staniol vs butchers paper

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Branke1
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Staniol vs butchers paper

Indlæg#1 » 11. jan 2020, 11:30

Hej alle i kloge hoveder.

Her flere steder set at der ved langtidstegning bliver brugt butchers paper i stedet for staniol.
Jeg ville gerne høre folks erfaring, inden jeg bruger en plovmand på 47 meter papir (traeger)

Mvh Kim
Det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere

Brugeravatar

Christian1986
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Staniol vs butchers paper

Indlæg#2 » 11. jan 2020, 18:10

Emneforfatter
Branke1
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 11. jan 2020, 18:30

Tak! Super test, flotte billeder.
Håber at høre lidt flere erfaringer.
Det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 11. jan 2020, 20:52

Tjek priser på Amazon og des lige før du køber traegers dyre ...

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 12. jan 2020, 09:05

vi på old truckers bbq har prøvet butchers paper i stedet for staniol til nogle konkurrencer og der er stort set ingen forskeld så vi bruger kun staniol nu det butchers paper er ikke vær at spilde penge på efter vores mening
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 12. jan 2020, 20:06

John.R skrev:vi på old truckers bbq har prøvet butchers paper i stedet for staniol til nogle konkurrencer og der er stort set ingen forskeld så vi bruger kun staniol nu det butchers paper er ikke vær at spilde penge på efter vores mening

Så enig John, det er religion vi taler om.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 13. jan 2020, 07:39

prause skrev:
John.R skrev:vi på old truckers bbq har prøvet butchers paper i stedet for staniol til nogle konkurrencer og der er stort set ingen forskeld så vi bruger kun staniol nu det butchers paper er ikke vær at spilde penge på efter vores mening

Så enig John, det er religion vi taler om.

Helt enig prause i starten var det jo kun alle demonstratører fra Traeger der brugte det
Det er jo ligesom Weber det er helt vildt hvad de har kunne folk til at købe især alle dem der kun råber Weber Weber
Hvis det butchers paper var så godt så havde der nok været mange hold i europa der havde brugt det til konkurrencerne men det er der ikke det er staniol
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Sofus far
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 15. jan 2020, 15:56

Argh Moe bruger det da .1%¤

Jeg syntes det fungere fint og brugte det også inden der gik traeger i den som du skriver.
Det giver en bedre bark og en mere stegt smag end hvor den har været pakket i staniol og fond og smør osv osv syntes jeg.

Er i ellers klar til dm John?
Nu er i jo efterhånden de rutinerede i konkurrencer herhjemme så der ligger jo et stort pres på jer ;-) ;-)

Brugeravatar

Christian1986
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 19. jan 2020, 09:45

Sofus far skrev:Argh Moe bruger det da .1%¤

Jeg syntes det fungere fint og brugte det også inden der gik traeger i den som du skriver.
Det giver en bedre bark og en mere stegt smag end hvor den har været pakket i staniol og fond og smør osv osv syntes jeg.

Nu er i jo efterhånden de rutinerede i konkurrencer herhjemme så der ligger jo et stort pres på jer ;-) ;-)

+1. Helt enig!

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#10 » 19. jan 2020, 13:26

Christian1986 skrev:Det giver en bedre bark og en mere stegt smag end hvor den har været pakket i staniol og fond og smør osv osv synes jeg.
Det er på en måde indlysende. Hvor jeg har søgt info om brugen af Bakers Paper omtales også den lette smag af røg, som papiret giver. Det giver mening, da en let røgsmag til det grillede kød jo ofte er eftertragtet.
Det er indlysende at papiret ikke må være imprægneret med noget som helst, så bagepapir kan ikke erstatte BP.

PS Jeg planlagde i sin tid at producere og markedsføre NATURTRÆ GRILLARK til brug som wrap til enkelte evt. marinerede kødstykker, eller som underlag a' la stegeplanke. Jeg har varemærke rettigheder til navnet NATURTRÆ GRILLARK og deraf min mailadresse.
Men jeg har ( pga. økonomi ) aldrig fået markedsført produktet. Det var jo før LØVERNE.
Jeg har et mindre lager af ark i forsk. træsorter, som jeg vil sælge for små penge. Interesserede kan kontakte mig på min mail.

Naturtræ Grillark Intro.pdf
(25.75 KiB) Downloadet 129 gange
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Christian N
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 22. jan 2020, 10:56

Nogen der ved hvor man evt kan købe et andet mærke end lige Traeger som måske er lidt billigere?

Sendt fra min ONEPLUS A6013 med Tapatalk

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#12 » 23. jan 2020, 11:12

Sofus far skrev:Argh Moe bruger det da .1%¤

Vi syntes så ikke det rigtigt giver så meget men sådan er det jo med så meget :-D

Cramer mht dm så er det bare en trænings weekend [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif] Men den er vi da klar til.
Hilsen
John
————————-

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 23. jan 2020, 18:13

Sofus far
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 27. jan 2020, 15:35

Trænings weekend det kan i da ikke blive ved med ;-)

Der må da også snart skulle gåes efter guldet?
Uden at skulle tale dansk bbq ned, så får i vel ikke et meget nemmere felt at dyste mod :-D
Der er ikke mange danske hold der når jeres normale modstandere til sokkeholderne :-D

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 29. jan 2020, 11:11

Sofus far skrev:Trænings weekend det kan i da ikke blive ved med ;-)

Der må da også snart skulle gåes efter guldet?
Uden at skulle tale dansk bbq ned, så får i vel ikke et meget nemmere felt at dyste mod :-D
Der er ikke mange danske hold der når jeres normale modstandere til sokkeholderne :-D

Jov trænings weekender er gode :-D
Guldet det er slet ikke noget for os..... [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Mht til de danske hold så må jeg give dig ret, der er dæmme heller ikke mange af de danske hold der tag ud til konkurrencer for de ville også opleve en helt anden bedømmelse af deres indleveringer når der lige pludselig sidder dommer der dømmer 10-20 gange i løbet af året i stedet for lige som til DM at de kun dømmer en gang om året så der burde da være nogle gode udsigter men nu skal man jo passe på hvad man siger man kan jo ha en skod weekend :-D
Hilsen
John
————————-

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 31. jan 2020, 18:14

Jamen så har man da også lige fået markeret over for "die dumme dänen"... ;-)

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#17 » 31. jan 2020, 20:03

Kunne det tænkes at der var nogle her som er skrap til SoMe? overvejer om vi ikke skal have en KCBS konkurrence i 2021 mangler nogle til at hjælpe med benarbejdet men som jeg sagde da jeg startede BBQ TEAM WEST COAST skal man være parat til at give 110%
Smid mig en besked på https://www.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk hvis der skulle være en eller flere der skulle have lyst til at hjælpe bbq samfundet på vej her i DK
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#18 » 2. feb 2020, 05:22

prause skrev:Jamen så har man da også lige fået markeret over for "die dumme dänen"... ;-)

Prause Tro du misforstår det for det er ikke for at tale ned eller markere over for de danske hold overhovedet...

Men der er virkelig stor forskel på de Danske hold og de Hollandske, Belgiske og Tyske, Engelske, Østrigske og Italienske hold som ligger i top 20 i KCBS for de er til rigtigt mange konkurrencer om året 15-20+ og mange af de hold lever af det til hverdag hvorimod de danske hold deltager i en konkurrence om året og ellers bare hjemme i baghaven

I 2018 hvor vi var til 8 konkurrencer i europa der kørte vi 17000 km med traileren de hollandske hold som var til 10 konkurrencer havde kørt 300 km allerede der er der en stor forskel så de tag til mange flere konkurrencer og det samme gældere for dommerne de dommer også rigtigt mange konkurrencer om året.
Senest rettet af John.R 2. feb 2020, 05:53, rettet i alt 4 gange.
Hilsen
John
————————-

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#19 » 2. feb 2020, 05:24

Tattoomann skrev:Kunne det tænkes at der var nogle her som er skrap til SoMe? overvejer om vi ikke skal have en KCBS konkurrence i 2021 mangler nogle til at hjælpe med benarbejdet men som jeg sagde da jeg startede BBQ TEAM WEST COAST skal man være parat til at give 110%
Smid mig en besked på https://www.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk hvis der skulle være en eller flere der skulle have lyst til at hjælpe bbq samfundet på vej her i DK

Det kunne være rigtigt fedt med en dansk KCBS Konkurrence på dansk jord :-D
Hilsen
John
————————-

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#20 » 2. feb 2020, 10:15

John.
Nej jeg misforstår det ikke, (eller måske misforstår jeg det helt bevidst) uanset hvad så driller jeg bare. Deraf den blinkende smiley.

Tilbage til "Hjælp til maden..."