Sådan laver du selv din egen pasta

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...
Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Sådan laver du selv din egen pasta

Indlæg#1 » 16. mar 2009, 14:23

Det er drøn nemt ,at købe færdig pasta og billigt.

Men det er lige så nemt, at lave den selv og så er den endnu mere frisk, end den friske vacumpakkede fra supermarkedet.

Opskrift på hverdags pasta:

500 gram fin durum mel (kan købes i eks netto til små penge)
5 friske æg

DSC_0021.JPG

Der skal stå fin eller eller tipo på posen:

DSC_0003.JPG

Har du røremaskine:

kom mel og æg i skålen og rør det sammen med dejkrogen på mellemste hastighed i ca 3 minutter, eller indtil du har en fast dej.
Tag dejen op af skålen og ælt den færdig i hånden til den er blød, elastisk og silkeagtig (det tager ca 1 minut).

Dæk den med vitawrap og stil den i køleskabet en time.

Med foodprocessor:

kom mel og æg i skålen og tænd. i løbet af 30 sekunder ligner det brødkrummer.

Fortsæt så gluten får en chance for at blive bearbejdet.

kort tid efter begynder der at danne sig en dejklump.
Tag det ud af skålen... (skålen skulle gerne være ren nu).
Tag dejen op af skålen og ælt den færdig i hånden til den er blød, elastisk og silkeagtig (det tager ca 2 minut).

I hånden:

Hæld melet ud på bordet og slå æggene ud midt i dejen.
Prik hul på æggeblommerne med en gaffel, og kør melet ind over æggene fra siderne og op over dem med gaflen.
Efterhånden, som dejen begynder at blive halv- blød lægger du gaflen og bruger hænderne i stedet.

Bearbejd dejen hårdt i ca 3 minutter til den er blød, elastisk og silkeagtig.

DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG

Med kagerulle.

Nu deles dejen i to.

Rul den ene del til en kugle og drys mel på bordet.

Bank kugle flad og rul dejen ud med kagerullen.
Rul altid væk fra dig selv, strø hele tiden mel på bordet og drej dejen 90 grader.
Gentag proceduren til du har en meget tynd pasta plade ca1-2 mm tyk.
Nu kan du enten skære den udrullede pastaplade i tynde strimler til pasta eller som plader til eks lasagne ect.

Med pastamaskine:

Nu deles dejen i 4 klumper.

DSC_0005.JPG

Start med en del af gangen.

Rul delen til en kugle og fladmas den:

DSC_0006.JPG

Nu instilles maskinen til den tykkeste indstilling

Den tykkeste på min er 7:

DSC_0008.JPG

Start med at køre den fladmaste dej gennem maskinen:

DSC_0009.JPG

og ser nu sådan ud:

DSC_0010.JPG

Buk enderne ind mod midten:

DSC_0011.JPG

og kør dejen igennem maskinen igen:

DSC_0012.JPG

Denne proces gentages 2-3 gange mere til dejen fylder hele pastamaskinens bredde.

Nu kan den se sådan ud:

DSC_0013.JPG

Strø lidt mel på dejen og sæt indstillingen på pastamaskinen til en tyndere dej.

DSC_0014.JPG

Nu kører du dejen gennem maskinen og hver gang stiller du den på en tyndere indstilling, indtil du opnår den ønskede tykkelse.

Dejen bliver længere og længere.

Og er man alene om processen, er det en god ide, at klippe dejen midt over, når du kommer nogle trin ned.

Så lang nåede min dej klump at blive:

DSC_0016.JPG

1 af de to andre skær skal nu igang.

Her kan man vælge de brede pasta og de tynde pasta.

Men det må komme en anden dag.

Min dejklump skal nemlig bruges til at lave pasta plader af til min fiske lasagne.

Nu er det ingen sag lige at skære pladerne til så de passer i fadet :D :

DSC_0017.JPG

DSC_0018.JPG

Hvad så med de sidste 3 kugler :?:

Jo idag skulle jeg kun bruge den ene, men de 3 andre er hver for sig pakket ind i vitawrap og lagt i en plastik skål med låg.

DSC_0019.JPG

Dem har jeg pladseret i køleskabet og der kan de holde sig i mindst en måned.......... men så lang tid holder de ikke her :lol:

På torsdag skal vi have en wok ret og der bruger jeg en dejklump.

Koge tid for pasta.

Smag og behag er jo forskellig, men jeg anbefaler, at man koger dem al dente i saltet kogende vand.

Din valgte tykkelse er den der afgør kogetiden.

Lav evt en lille koge prøve inden du koger resten. ........Start med 2-3 minutter :wink:

Med venlig hilsen

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: Sådan laver du selv din egen pasta

Indlæg#2 » 16. mar 2009, 14:31

Bogmærket :D
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Palle B
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#3 » 16. mar 2009, 15:40

Ligeledes bogmærket!

Jeg missede desværre fiskehandleren idag, men meget snart står der også fisk/skaldyrs lasagne på menu'en her i huset :savl2:
Med hjemmelavede plader kan det vist ikke gå helt galt :D (=jysk begejstring :lol: )

Har dog ingen pastamaskine(mon pladevalsen på værkstedet er egnet :lol: )
Venlig hilsen
Palle

Brugeravatar

PODANE
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 16. mar 2009, 15:50

Hold op hvor ser det nemt ud, så det er det nok ikke .
Well det skal da prøves med kagerulle og hele molevitten, den røg lige i bogreolen
....PODANE....
Zik Zak Pølsesnak

Weber fordi stål er for metalfolk og urtepotter for tøser

Lotus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 16. mar 2009, 21:08

Dejlig gennemgang Bjærge. :)

Herhjemme kan vi rigtig godt lide en grovere pasta, så vi bruger gerne en fity fity blanding af rugmel/grahamsmel og hvedemel. Nogle gange vælger vi også at koge nogle rødbeder og purere disse og i bland dejen , det er jums vil jeg bare lige sige. Det skal så mindre æg i da pureen giver noget væde. ;)
Alle passioner får os til at begå fejl, men kærligheden får os til at begå de mærkeligste

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 16. mar 2009, 22:49

Takker for tilbagemeldingerne :D

Og Podane det er ikke svært, rigtig dejlig måde at få brugt lidt kræfter... hvis man laver det i hånden....men det er jo ikke noget problem for en mand med bare en lille smule muller :lol:

Lotus skrev:Dejlig gennemgang Bjærge. :)

Herhjemme kan vi rigtig godt lide en grovere pasta, så vi bruger gerne en fity fity blanding af rugmel/grahamsmel og hvedemel. Nogle gange vælger vi også at koge nogle rødbeder og purere disse og i bland dejen , det er jums vil jeg bare lige sige. Det skal så mindre æg i da pureen giver noget væde. ;)

:D du er langt foran Lotus :D

Du har ret ønsker man en grovere pasta kan man vælge at skifte ½ delen ud med en grovere melsort.

Og vil man gerne have en med et højt fiberindhold kan man med fordel skifte ½ delen ud med speltmel eller som du skriver rug eller grahammel.

Man kan også som du skriver lave dem meget farvestrålende.
Hvis du vælger rødbeder skifter man ud med 2 æg, altså 3 æg til 500 gram mel og så nogenlunde samme mængde most /kogt rødbede, som æggene vil fylde...måske skal der justeres på mel mængden...så har du en rød pasta.

Skal den være grøn, erstatter du 2 æg med 300gram frisk spinat, som du blancherer, trykker dem tør med eks et viskestykke hakker eller purerer dem, og blander dem i dejen, måske skal der justeres lidt på melet, men sikre dig at dejen bliver blød elastisk og silkeagtig.

Skal den være meget gul, skiftes æggehviderne ud med æggeblommer så du til en mængde på 500 gram mel bruger 10 æggeblommer.

Skal den være urtebaseret tilsættes 4 store håndfulde finthakkede friske urter ...efter eget valg...påvirker ikke æg mel mængden.

Det eneste man skal huske ved alle de forslag, der er i dette indlæg er, at alle ingredienserne skal med fra start i processen.

Der er mange flere varianter, men det er dem jeg lige kunne komme på :wink:

Med venlig hilsen

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#7 » 17. mar 2009, 02:35

det ser bare så lækkert frisk ud i stedet for de hårde poser
man køber i kvikly :lol:

Brugeravatar

PODANE
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 17. mar 2009, 08:29

LASAGNEPLADER
skal lasagneplader også forkoges ?
....PODANE....
Zik Zak Pølsesnak

Weber fordi stål er for metalfolk og urtepotter for tøser

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 17. mar 2009, 08:36

PODANE skrev:LASAGNEPLADER
skal lasagneplader også forkoges ?

Hej PODANE

Nej lasagnepladerne skal ikke forkoges.
Og alligevel slår de købe lasagne plader med flere meter :wink:

Med venlig hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 19. mar 2009, 16:21

Som jeg skrev tidligere i mit indlæg, lavede jeg 4 dejklumper og brugte kun den ene.

Vi er 2 i vores hustand så 1/4 portion er normalt det jeg bruger på 2 mennesker.

Idag skal jeg lave en fiskewok ret og jeg har valgt at der også skal pasta i denne ret.

Jeg hentede en dejklump i køleskabet:

DSC_0047.JPG

Se hvor blød og lækker den stadig er:

DSC_0048.JPG

DSC_0049.JPG

Hvis man har en pasta maskine, og vil lave den på den, er det bedst, hvis man har et stort stykke køkkenbord, man kan arbejde på:

DSC_0051.JPG

For så meget fylder bare 1 dejklump, når den er klar til at blive strimlet:

DSC_0052.JPG

Men ellers kan man bruge sit køkkenbord.

Man skal blot have for øje at der bliver brug for bord på begge sider af pasta maskinen.

På min maskine kan man køre de færdige pressede plader igennem 2 forskellige størrelser.

DSC_0053.JPG

Jeg har nu delt den lange plade på midten og ½ kommer jeg i den tynde valse.

Det er en god ide at være 2 om denne proces...i hverfald i starten... da der skal bruges en hånd til at tage imod, og man skal samtidig hjælpe pladen ind i maskinen.

DSC_0054.JPG

DSC_0055.JPG

Og den anden halvdel kom jeg i den tykke valse (vores foretrukne)

DSC_0056.JPG

DSC_0058.JPG

Når man har kørt dem igennem valsen, har jeg engang fået et tip om, at det er en god ide, at hænge dem på en rundpind til vandet koger..........................men sådan en har jeg ikke lige plads til i mit køkken, så jeg bruger en ren køkkenlåge, at hænge dem på istedet:

DSC_0059.JPG

Nu er vi ikke vilde med at pasta strimlerne er alt for lange, så jeg plejer at klippe dem over på midten så de er på denne længde:

DSC_0060.JPG

Derefter kommes de i vandet og koger til de er aldente.

De tynde skulle idag have præcis 3 minutter :

DSC_0064.JPG

Og de brede 3½ minut:

DSC_0065.JPG

Nå jeg har en wokret jeg skal igang med :D

Fortsat god dag

Med venlig hilsen

Brugeravatar

altho64
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#11 » 20. mar 2009, 09:16

Nok en gang "tak" Bjærge...
Jeg er vild med dine indlæg, og dette er ikke en undtagelse - det er bogmærket, og jeg skal i den nærmeste fremtid til at lave pasta :D
Jeg havde engang en pastamaskine, men jeg må med skam sige, at jeg lod den stå i Sverige, da jeg flyttede hjem til DK for 3-4 år siden... øv, øv, øv
Med venlig hilsen
Ralf

Griller på OTS 57 cm

Jeg er ikke dum..... Jeg er bare lidt uheldig når jeg udtaler mig.

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#12 » 20. mar 2009, 10:00

altho64 skrev:Nok en gang "tak" Bjærge...
Jeg er vild med dine indlæg, og dette er ikke en undtagelse - det er bogmærket, og jeg skal i den nærmeste fremtid til at lave pasta :D
Jeg havde engang en pastamaskine, men jeg må med skam sige, at jeg lod den stå i Sverige, da jeg flyttede hjem til DK for 3-4 år siden... øv, øv, øv

Tusind tak for din kommentar Ralf [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]

Den pasta maskine jeg viser på billederne er en såkaldt Jamie Oliver pastamaskine, og de koster stadig det samme (har jeg lige chekket ) nemlig 399 kr.

Dagens pasta kom med i en portion fiske Wok, der bestod af:

100 gram fintsnittet hvidkål
150 gram fintsnittet rødkål
1 stort løg der deles på midten og fintsnittes
2 gulerødder der slices med en kartoffelskræller
1 porre snittet i ringe
300 gram fisk ( idag var det talapia) der skæres i små firkanter
Hjemmelavet pasta
Og en god sjat olivenolie.
Og en enkelt pose woksauce ( her blev det rød karry sauce )

Jeg har ikke nogen wokpande, men jeg byttede min flækkede weber pizza sten, for en paellapande, og den passer fint på Q320 til at lave wokretter på.

Se bare :D sådan så dagens wokret ud:

DSC_0066.JPG

DSC_0067.JPG

DSC_0068.JPG

Her et billede af Husbonds portion

DSC_0069.JPG

Og et af min, mens solen skinnede ind af vinduet og bebuder forår :D

DSC_0070.JPG

Med venlig hilsen

Mys mor
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 28. dec 2009, 16:13

Kære Bjærge.

Din gennemgang her fik mig til at lede efter en pastamaskine til min kære i julegave, da han elsker mad fra bunden (og jeg ligeså) :savl2:

Vi har i dag lavet den første portion pasta efter din anvisning, og i den anledning er der dukket et par spørgsmål op, som jeg håber at du, eller andre, kan svare på. [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]

Det første vi stødte på, var at pastaen i den tynde valse, "krøller" og ikke adskilles ordentlig. Er der en metode at undgå det, med andre ord, hvad har vi gjort galt? :lol:

For det andet, hvordan med rengøring af maskinen? Jeg bruger selv, i mine bageforme fx ikke at vaske det af, men at lade evt dejrester tørre ind og så feje det rent med et stykke papir ved næste brug. Jeg synes det var svært at få den valse til smalle pastastrimler ordentlig ren.

Håber nogle kan hjælpe.

På forhånd tak.

Christina

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#14 » 28. dec 2009, 18:40

Hejsa og velkommen til :D

Mys mor skrev:
Det første vi stødte på, var at pastaen i den tynde valse, "krøller" og ikke adskilles ordentlig. Er der en metode at undgå det, med andre ord, hvad har vi gjort galt? :lol:

Pastaen kan krølle og derfor er det bedst hvis man er 2 til arbejdet, en til at tage imod og holde det lidt op over borden og 1 til at køre maskinen.
Prøv evt at strø lidt durum mel på dejen lige inden du kører den gennem valsen, og pas på at den der tager imod ikke trækker i dejen.

Mht til at pladen ikke adskilles ordentligt, mener du så at den ikke skærer ned i pastaen eller at pastaen ikke er til at skille af.
Hvis det er det sidste så strø lidt durum mel ud på dejen inden du kører den igennem valsen.
Det kræver lidt øvelse, men efterhånden lærer man kunsten.

Hvis det er fordi valsen ikke skærer pladen ordentlig igennem, så ville jeg anbefale dig at henvende dig i forretningen hvor du har købt pastamaskinen.

Mys mor skrev: For det andet, hvordan med rengøring af maskinen? Jeg bruger selv, i mine bageforme fx ikke at vaske det af, men at lade evt dejrester tørre ind og så feje det rent med et stykke papir ved næste brug. Jeg synes det var svært at få den valse til smalle pastastrimler ordentlig ren.

Håber nogle kan hjælpe.

På forhånd tak.

Christina

Mht til rengøring af maskinen så lader jeg den tørre ind en dags tid eller to, og så kører jeg valsen nogle omgange.

Der kan efterfølgende sidde lidt i enderne.

Her tager jeg en kødpind og lirker det løs, så kører jeg et par omgange med valsen igen og så er valsen ren igen.

Håber du kan bruge mine svar. :D

Og held og lykke med maskinen :D

Med venlig hilsen

Mys mor
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#15 » 1. jan 2010, 12:47

bjærge skrev:Hejsa og velkommen til :D

Mys mor skrev:

Pastaen kan krølle og derfor er det bedst hvis man er 2 til arbejdet, en til at tage imod og holde det lidt op over borden og 1 til at køre maskinen.
Prøv evt at strø lidt durum mel på dejen lige inden du kører den gennem valsen, og pas på at den der tager imod ikke trækker i dejen.

Mht til at pladen ikke adskilles ordentligt, mener du så at den ikke skærer ned i pastaen eller at pastaen ikke er til at skille af.
Hvis det er det sidste så strø lidt durum mel ud på dejen inden du kører den igennem valsen.
Det kræver lidt øvelse, men efterhånden lærer man kunsten.

Hvis det er fordi valsen ikke skærer pladen ordentlig igennem, så ville jeg anbefale dig at henvende dig i forretningen hvor du har købt pastamaskinen.

Mys mor skrev: For det andet, hvordan med rengøring af maskinen? Jeg bruger selv, i mine bageforme fx ikke at vaske det af, men at lade evt dejrester tørre ind og så feje det rent med et stykke papir ved næste brug. Jeg synes det var svært at få den valse til smalle pastastrimler ordentlig ren.

Håber nogle kan hjælpe.

På forhånd tak.

Christina

Mht til rengøring af maskinen så lader jeg den tørre ind en dags tid eller to, og så kører jeg valsen nogle omgange.

Der kan efterfølgende sidde lidt i enderne.

Her tager jeg en kødpind og lirker det løs, så kører jeg et par omgange med valsen igen og så er valsen ren igen.

Håber du kan bruge mine svar. :D

Og held og lykke med maskinen :D

Med venlig hilsen

Det kan du tro jeg kan. I dag skal vi have lasagne, så efterprøver jeg lige dine råd.
mange tak for inspirationen.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Christina

:D

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 1. jan 2010, 14:13

Mys mor skrev: I dag skal vi have lasagne, så efterprøver jeg lige dine råd.
mange tak for inspirationen.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Christina

:D

Dejligt at jeg kunne hjælpe :D

I kan godt glæde jer, hjemmelavede lasagne plader er bare bedst [smilie=bluecolorz5_pdt_05.gif]

Med venlig hilsen

Brugeravatar

donjensen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#17 » 2. jan 2010, 13:31

Dejlig flot gennemgang du har lavet Bjærge :D
Jeg er selv helt vild med hjemmelavet pasta, og der er VERDEN til forskel på alt hvad man kan købe, tørret som "butiksfrisk".

Jeg har endnu ikke nogen maskine der kan hjælpe mig med dejen, og synes lidt at det er enormt hårdt arbejde at ælte dejen :| , men det smager så godt og er en af hovedårsagerne til at jeg køber en Kitchen Air røremaskine, her i starten af det nye år.

Opskrift på alt pasta er: 1 æg pr 100gram mel (jeg bruger Tipo 00).
Jeg bruger også en knivspids salt, og en teske olie.
Vande skal bulderkoge når pastaen smides i, og så skal det ikke koge meget mere end et minut, men det vigtigeste er selvfølgelig at smage på det.
Det er også vigtigt at vandet saltes meget, jeg bruger næsten 2 spiseskefulde groft køkkensalt til en 4 liters gryde (400 gram pasta).

Bare en ting som friskkogt pasta med pesto smager fantastisk!
2012 Weber Genesis S-330 med rotisseri

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#18 » 2. jan 2010, 15:12

donjensen skrev:Dejlig flot gennemgang du har lavet Bjærge :D
Jeg er selv helt vild med hjemmelavet pasta, og der er VERDEN til forskel på alt hvad man kan købe, tørret som "butiksfrisk".

Jeg har endnu ikke nogen maskine der kan hjælpe mig med dejen, og synes lidt at det er enormt hårdt arbejde at ælte dejen :| , men det smager så godt og er en af hovedårsagerne til at jeg køber en Kitchen Air røremaskine, her i starten af det nye år.

Opskrift på alt pasta er: 1 æg pr 100gram mel (jeg bruger Tipo 00).
Jeg bruger også en knivspids salt, og en teske olie.
Vande skal bulderkoge når pastaen smides i, og så skal det ikke koge meget mere end et minut, men det vigtigeste er selvfølgelig at smage på det.
Det er også vigtigt at vandet saltes meget, jeg bruger næsten 2 spiseskefulde groft køkkensalt til en 4 liters gryde (400 gram pasta).

Bare en ting som friskkogt pasta med pesto smager fantastisk!

Tusind tak for din tílbagemelding :D

Og tak for dine tilføjelser.

Ja hjemmelavet pasta slår altid købe pasta 8)

God fornøjelse med at skaffe dig en pastamaskine, måske kan du finde en billigt lige nu, hvor der er udsalg :wink:

Med venlig hilsen

Brugeravatar

mgs
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 2. jan 2010, 16:02

uhm ja sidder og får tanker om at putte alt muligt lækkert i som tortolini eller hvad det nu hedder :mrgreen:

/morten

R7 multirøgeovn
baker kuglegril
weber go any wer
Performer touch n´go
hotwok
Primo Kamado Rund

hmm gasgrill er det ikke bare en stor grillpande he he

Mariano
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#20 » 2. jan 2010, 16:25

mgs skrev:uhm ja sidder og får tanker om at putte alt muligt lækkert i som tortolini eller hvad det nu hedder :mrgreen:

Ravioli med forskelligt fyld er bare guf :D

Men du kan også blande alt muligt lækkert i din pastadej og skære pastaen ud som du nu ønsker det. Det er næsten kun fantasien og smagsløgene der sætter grænser.

Valnødder, sorte oliven, krydderurter, chili, citronsaft/skal etc. etc..... you name it! :wink:

Brugeravatar

donjensen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#21 » 3. jan 2010, 18:42

bjærge skrev:
God fornøjelse med at skaffe dig en pastamaskine, måske kan du finde en billigt lige nu, hvor der er udsalg :wink:

Med venlig hilsen

SÅ fik jeg min Kitchen Aid røremaskine. På tilbud i føtex til 2900,-

Jeg har den klassiske paastaruller i forvejen, meeeen det fås jo også til kitchen aid, så der er noget at ønske sig :D

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#22 » 3. jan 2010, 19:29

donjensen skrev:
bjærge skrev:

Med venlig hilsen

Jeg har den klassiske paastaruller i forvejen, meeeen det fås jo også til kitchen aid, så der er noget at ønske sig :D

Stort tillykke med den :D

Det var da også en god pris for den :D

Var der også fyldt med kunder I jeres Føtex.

Husbond skulle hente termostøvler til mig, som jeg godt kunne bruge til traveturerne med vores hunde, sådan som vejret er, men en dame havde nær fået dem revet ud af hånden på ham, og da var butikken lige åbnet :lol:

Med venlig hilsen

Brugeravatar

Hovmoller
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#23 » 3. jan 2010, 19:48

donjensen skrev:
bjærge skrev:

Med venlig hilsen

Tillykke med din Kitchen Aid. Vi har røremaskinen og blenderen og er glade for dem begge.
Du kan købe masser af tilbehør på nettet til den til ret fornuftige priser (jeg er dog ikke selv
kommet så langt endnu...).
Venlig hilsen

Heidi,
Performer touch and go
Genesis E320
Kamado oval XL
Friske krydderurter er et must

Brugeravatar

donjensen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#24 » 3. jan 2010, 20:23

Tak skal i have, den er super fed at matcher perfekt til den kitchen aid blender jeg gav min kone i julegave.
Skal til USA her senere i år, og der køber vi noget tilbehør til 1/3 af prisen. Jeg måtte i en anden Føtex for at få den, da der var udsolgt af den røde i den førte butik. Sindsyg mange menesker ude at handle i dag!

Brugeravatar

ravns14
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 4. jan 2010, 23:33

Det var en god gennemgang , det skal snares prøves her
Ravns14

One-touch 57 cm.
Weber grill starter
weber termometer
weber grill bestik
JBI Smoker
Weber Kyllingholder.
Reykja Røgeovn
hjemmelavet rustfri rygeovn

pnyg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#26 » 16. feb 2010, 11:49

Havde helt glemt hvor godt hj.lavet pasta smager, og tror ikke jeg kommer
tilbage til købenspasta mere, efter at have fået det genopfrisket igen.

Når jeg opbevarer dejen i køleskabet bliver det meget mørk efter et par dage????
Opbevarer det pakket ind i husholdningsfilm, og i lufttæt boks.

pnyg
pnyg

Genesis S320
OUT-STANDING, OS Exclusive Gascook (udekøkken)

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#27 » 16. feb 2010, 13:17

pnyg skrev:Havde helt glemt hvor godt hj.lavet pasta smager, og tror ikke jeg kommer
tilbage til købenspasta mere, efter at have fået det genopfrisket igen.

Når jeg opbevarer dejen i køleskabet bliver det meget mørk efter et par dage????
Opbevarer det pakket ind i husholdningsfilm, og i lufttæt boks.

pnyg

Dejligt at høre :D

Jeg har aldrig oplevet at min pastadej blev mørkt i køleskab.

Jeg pakker det blot i husholdningfilm og ligger det på en hylde i køleskabet.

Jeg kommer det aldrig i lukket boks.

Uden at vide det med sikkerhed, kan jeg forestille mig, at det måske er den lufttætte boks der gør dejen mørk.

amatøren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#28 » 16. feb 2010, 17:05

hej

jeg vil bare lige sige, det kan ikke være den lufttætte boks

jeg fulgte din opskrift, og fik en dejlig pasta ud af det.

den blev også mørk efter at have været opbevaret i køleskab pakket i film, det var kun kosmetisk forringelse, smagen fejlede ikke noget.
nu med 1 grill til hver dag i ugen

tvj504
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#29 » 28. okt 2014, 16:00

Hej Bjærge,

Hvor lang tid skal pastaen tørre inden den koges ?
Mvh.

Thomas

Weber One Touch 57
Weber One Touch Premium 57
Weber Q300 +Rotisserie
Sous Vide Supreme
Pizzaria Pronto
Shef Slowcooker

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#30 » 28. okt 2014, 16:18

tvj504 skrev:Hej Bjærge,

Hvor lang tid skal pastaen tørre inden den koges ?

Du kan bruge den med det samme :-D
Jeg lader den kun tørre til jeg er færdig med at lave den portion jeg vil koge.
Det sammen med lasagne plader. Dem ruller jeg ud, mens kødsaucen står og snurre, og fordeler den første i bunden med det samme, og kommer så de restende oven på, efterhånden som jeg bygger lasagnen :-D

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"