Jeg har længe overvejet at købe en proQ cold smoke generator, men nåede så frem til at, sådan en kunne jeg da også lige prøve at lave selv, jeg blev så enig med mig selv om at den originale virkede lidt lille, så jeg lavede en der er dobbelt så stor, men, og nu nærmer vi os mine spørgsmål, jeg har lavet den i rustfrit "hel/tæt" plade, så vidt jeg kan se på billeder er den originale lavet i perforeret plade, jeg har lige nu gang i den i min WSM, men syntes at den er svær at holde gang i, er det fordi den ikke får luft nok, pga. at det er tæt plade??? jeg er ret sikker på at mit smuld er tørt.
Og mit andet spørgsmål, grunden til at jeg lavede en der er dobbelt så stor, er at jeg tænkte at så lille som den originale er, så kan den vel ikke levere røg nok til at f.eks. røge en fisk, eller bacon i 12 timer, så jeg tænkte, den skal den onde lyne mig bare kunne æde noget smuld, men er det overkill? er det rigeligt med den originale, jeg er efter min manglende succes nu nået et skridt nærmere, at hive læderet op og bestille en original, men kan den give røg nok i de 12 timer den siges at kunne ryge??? for en ting er at den kan ryge i 12 timer, men hvad med røg mængden, kan den levere det der skal til???
På forhånd tak for hjælpen, og god sommer til jer alle
![PDT_Aliboronz_37 [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]](./images/smilies/PDT_alc.gif)